vegyeskultura.jpgHát megint csak olyan nyarunk lett a kertészkedés szempontjából, mint az elmúlt évek. A nyári melegben megint nem igen értem ki a kertbe. Idén is rengeteg családi program, kerti parti volt, amelynek a kert látta a kárát. Ettől függetlenül, azért pár dolog sikeresen sikerült, amit szerettem volna még késő nyáron elvetni, elültetni.

Aminek nagyon örülök, hogy bár nem lettek szépek, de a másodvetésű csemege kukorica most érik. Talán említettem egy előző bejegyzésben, de mivel megmaradt nagyon sok mag, ezért elvetettem a szomszéd kertjébe. Több alkalommal is kidöntötte a szél, de az áldozatos visszaállítgatásnak és szerencsére érkezett pár zuhé segítségével szeptemberben is ettem kukoricát. A gond vele az, mint a tavaszi vetésnek, hogy nem kapott elegendő vizet, így a szemek nem lettek olyan szépek. A terv tavasszal, hogy kiépítem a csepegtető rendszert és ha máshova nem is, de a csemege kukoricára fogok csepegtetni.

Amit sikerült még a földbe vetni, bár nem valószínű, hogy be fog érni, az a téli fekete retek és a csepp alakú fehér retek. Nagyon iparkodtam, hogy ha lehet, akkor még augusztusba elvessem, de nem jött össze. Szeptember első napjaiban került földbe. És bár nagy esőzések jöttek, addigra kibújtak a földből. Egy sor fehér retket és egy sor fekete retket vetettem. Most kapott sok esőt, ezért már csak egy kis meleg kellene. Hol vagytok vénasszonyok???

Másodvetésként ment bab is földbe. Két hosszú sor fehér apró szemű, valamint három sor tarka bab. Már mindegyiken zöld hüvelyek vannak, amelyből akár még bab is lehet.

Kicsit későn bár, de a komposzton megjelentek tök hajtások, amelyekből párat meghagytam. Végül is, ha már kikelt, akkor had mutassa meg mit tud magából kihozni. És láss csodát. Egy szép sárga "halloween" tök termet az egyiken. A másikon is van egy zöldecske, amelyből akár egy kisebb hasonló tök is lehet. Legalább idén lesz saját. Már eldöntöttem, hogy jövőre, ha más nem, akkor a letermett zöldségek helyére kerülhet ilyen tök. Nagyon szereti a család faragni halloween környékén.

A másik, mondjuk sikeres projekt a sütőtök volt. Idén nem földbe lett elvetve, hanem flakonokba, majd mikor már találtam nekik helyett, akkor kiültettem. Nos, a kiültetés egy kicsit előbb is sikerülhetett volna. Bár lett vagy 15 darab tök, de még nem kezdett el sárgulni, ami a beérés jele. Vannak nagyon szép példányok, de nem az igazi.

A paradicsommal is hasonlóan voltam. Az eltevős paradicsomot egy kicsit előbb is kiültethettem volna. Bár nem panaszkodhatok, mert nyáron szinte undorig főztem lecsót, de így is volt rajta annyi, hogy elég. Még eltenni is tudtam, de erről majd egy másik bejegyzés fog készülni. Ettől függetlenül, a paradicsom második kanyaros érése megint csak elég darabot termett, ezért akár még tehetnék el lecsóként is.

A kaliforniai paprika is nagyon szép lett. Bár mér kezd rohadni, betegeskedni, de annyi, de annyi gyönyörű termést tudtam betakarítani a nyáron, hogy még a rokonságot is el tudtam árasztani. Az biztos, hogy jövőre is vetni fogok. A fehér cecei is jól teljesített, de azzal fele annyit se foglalkoztam, mint a másikkal. Ettől függetlenül már abból is tettünk el töltött paprikának valóként.

Bár nem mondtam, de elég sok hagymám a földben maradt, és azok, amelyek nem idei dughagymaként kerültek bele a földbe, azok felmagzottak. Ezeket a magokat meg szépen begyűjtöttem és eltettem tavaszra, hogy majd elvetem őket. Kíváncsi vagyok, hogy mi fog belőlük kijönni. A magok begyűjtése során viszont a póréhagyma magok, amelyek elszóródtak, szépen elkezdtek kicsirázni. Vannak olyanok, amelyeknél az egész fej eldőlt és szinte egyként kikeltek.

Ami még hátra van, az a hagymák felszedése, majd ha sikerült helyet csinálnom nekik, akkor elduggatása. Láttam pár helyen saláta magból kikelt kis palántákat, amelyeket, ha nagyobbak lesznek, akkor szét kell palántázni. Sárgarépa és zöldség is még a földbe, meg gaz között van. Holnap szabadságon leszek, és ha nem esik, akkor ezeket megoldom, betakarítom.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása