meggyfa.JPGMióta vannak gyümölcsfáim, azóta folyamatosan versenyfutásba voltam, vagyok a fekete rigókkal és seregélyekkel. Ezek a jószágok a megélhetésük miatt folyamatosan dézsmálásra vannak kárhoztatva, aminek a szomszédjaim és én vagyok az áldozat. Annak idején próbáltuk úgy összeállítani a gyümölcsfák fajtáit, hogy miután elkezdenek érni, akkor folyamatosan legyen friss gyümölcs. Ennek köszönhetően a legelső gyümölcsök, amelyek érnek azok a meggyek, cseresznyék. Van egy korai cseresznye és egy kevésbé korai. A meggyeknél is két korai van, amelyek érése között is van 1-2 hét. Tehát, ha az első elfogy, akkor jöhet a másik.

Az első években, mivel elég kicsik voltak még a fák, ezért a versenyfutást a madarakkal nem én nyertem. Minden évben féléretten tudtunk pár szemet megenni a fákról. De nem csak mi, hanem a szomszédok is. Ahogy teltek az évek, és cseperedtek a fák, egyre több és egyre érettebb gyümölcsök kerültek a vödrökbe, tálakba. Annyira jól állok ezzel, hogy mikor a legelőször érő korai cseresznye beérik, addigra a seregélyek, rigók megunják a piros gyümölcsöt a fákon, mert már felették a szomszédok fáit, ahol még koraibb gyümölcsöket találtak. Ennek köszönhetően cseresznye annyi maradt nekünk, hogy a végén a fán is hagytunk, mert nem tudtuk leenni.

A meggyel ugyanígy vagyunk, voltunk. Az első korai meggyfáról 3 vödörrel tudtam leszedni, és ebből annyit tettünk el fagyasztóba, hogy az kitart nekünk jövő ilyenkorig, mert nem sokat főzünk, sütünk. A második fának érésére nagy dilemma előtt voltam, hogy mit kezdjek most a meggyel. Tavaly nem volt még annyi, hogy dönteni tudjak, de a szomszéd meggyfájáról leszedhettem a gyümölcsöket, ami négy vödörrel sikerült. Kimagoztam és mag nélkül 22 kilogramm lett. Kb. 60 liternyi meggybor készült belőle, amiből még mindig van 15-20 liternyi. Idén ha csinálok, akkor kevesebbet fogok.

Nos, dilemma van, hogy mit kezdjek ebből a meggyből. Végül arra az elhatározásra jutottam, hogy egyelőre nem akarok meggy borozni, ezért odaadom apósomnak meggy pálinkának. Hétvégén értem oda, hogy leszedjem neki, de a mostanában esett sok csapadék hatására szépen elkezdett rohadni, ezért 3 vödörrel ki kellett dobni, de még így is lett majd 4 vödörrel, ami kiindulónak elég lehet pálinkának. Főleg úgy, hogy mivel pár éve a meggybor fellángolására ültettem több meggyfát, azok is fognak már pár vödörrel adni a termésükből. Valószínűleg azt is átadom pálinkaalapnak. Valamint, ha sikerül a szomszédtól idén is szeretném megszerezni a meggyét. Szóval idén meggybor hatalom leszünk.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása