hagyma2.jpgMint említettem nem igen van időm kertészkedni, ezért sorra veszem, hogy az elvetett, eldugatott magok, hagymák hogyan produkálnak. Előző bejegyzésben a borsóról számoltam be, hogy mennyire nem sikerült idén az első vetés. A hagyma éppen a másik oldal, vagyis nagyon szépen teljesít, legalább is az eddigi mutatók alapján.

Nem hogy minden kibújt, de még az is, ami félig meg volt rohadva. A már zöldellő hagymák pedig nagyon gyorsan 2-3 héten belül szinte teljesen kész zöldhagymát produkáltak. Úgy, hogy nem kaptak csapadékot. A legszebben a vett dughagymák közül a fokhagyma gyors kihajtása lepett meg engemet. Vettem tavaszi magyar hagymát, amit egy hosszú sorba vetettem. Aztán írd és mond 3-4 napon belül már látni lehetett a kis zöld hajtásokat. Most így néznek ki:

20180424_060853.jpg

Látni a kép közepén a fokhagymát, valamint a mellette lévő jobb sor végén a tavalyi vöröshagyma burjánzását. A magról vetett hagyma még csak itt-ott bújt ki, de már látni jeleit, hogy lesz abból is valami. Bár nem látni, vagy csak picit a kép bal oldalán, de a póréhagyma is szépen megújult, kizöldellt. Már talán 4 éve van ugyanabban a sorban, és minden évben újraéled. Talán idén végre ki tudjuk pucolni és elfogy. Amúgy a magok vetésénél egy sor a póréhagymákból fogott magokkal van tele. Arra is kíváncsi leszek.

Tavaly nagyon sok előző évi hagymám lett újra elduggatva, így nem volt meglepő, hogy szinte az összes felmagzott, és hát mivel nem foglalkoztam vele beértek a magok és elszóródtak. Unokatesómnak elpanaszoltam, hogy szinte semmi zöldhagymát nem tudtam szedni belőlük, mert 1-2 héten belül megtörtént a felmagzás. Erre ajánlotta azt, hogy mikor meglátom a virág kezdeményt, akkor egyből törjem ki. Ezzel megakadályozom a hagyma elsorvadását, és nem megy el felesleges energiája a hagymának a virág kinevelésére, beérésére. A hagyma szépe be fog gumósodni, ahogy kell. Ezt idén kipróbálom. Már pár póréhagyma virágkezdeményt letörtem. Majd beszámolok az eredményről.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása