lucerna.jpgNagy bajban voltam, mert tavasszal kaptam egy majd 1,5 kilogrammnyi lucerna magot. Azzal a céllal, hogy ha akarom, akkor vessem el. Ez pár éve telepített lucernásnál megmaradt magok. Gondoltam nincs mit veszteni.

Egy előző bejegyzésemben már írtam róla, hogy szerencsés körülmények között, pont megfelelő időjárás mellett vetettem el a magokat. A magok előző gazdája szerint majd kétszer annyi területre tudtam volna vetni, mert annyi mag volt a zacskóban, ennek ellenére, annál jóval kisebb területet telepítettem be a magokkal.

Eddig nem igen volt jó előjelem a vetéssel kapcsolatosan, mert lucernát nem láttam, de a jeges gazomat és talán repcét igen. Sőt nagyon is. Szinte az egész tábla egy merő repce volt. Kezdtem kicsit gyanakodni a magok lucerna mivoltával kapcsolatosan, de megnyugtattak, előfordulhat, hogy egy kis repce mag is keveredhetett a lucerna magok közé.

Ellenőriztem és tényleg, a repce alatt alig, de látható volt a lucerna is. Utána olvastam, és tényleg a repcemag előbb kel, mint a lucerna. Ezért teljesen megfelelő módon fejlődik a táblám. Olvastam valamelyik weboldalon, hogy a lucernát addig nem lehet vágni, amíg nem kezd virágot fejleszteni. Ekkor kell először lekaszálni. Viszont többször nem szabad megvárni a magzást, mert akkor tönkre mehet a lucernás.

Vártam-vártam, de nem igen akarta a lucerna a repcét lenőni, sőt, egyre jobban fejlődött a repce. Nagyon szép repce tábla lett belőle. Mivel féltem a repce túlságos növekedése miatt, ezért pár hete elkezdtem kaszálni, és mivel a nyulaknak bejött az anyag, ezért folyamatosan kaszáltam. Aztán a hétvégén már nem várhattam tovább, lekaszáltam a teljes táblát. Féltem, hogy a mostanság uralkodó forróság miatt kiég a tábla. Locsolni nem mertem, mert féltem a vakondokoktól. Erre tegnap megérkezett egy nagyobb nyári zivatar. Reményeim szerint gyorsan megindul a lucerna.

A tavalyi tábla viszont nagyon szép és erős. Ami eddig volt közötte gaz, az szépen kezd kikopni. Egyedül a lucernás szélén, ahol nem kötött meg rendesen a mag, ott van füves gaz jellegű növény. De nincs gond, mivel a nyulak az is szeretik. Szerencsére a nyulak nem finnyások, így szint mindent befalnak. Úgy tűnik nagyon jól sikerült házilag telepíteni lucernást. Bár az új tábla eredményéről még nem tudok beszámolni addig, amíg a mostani eső hatására meg nem erősödnek a szálak. Majd írok róla.

Még van elvileg 200m2-re elegendő lucerna magom. Még nem tudom mikor és hova fogom elvetni a magokat. Előfordulhat, hogy nem a szomszéd kertjébe a legutóbbi tábla folytatásaként, hanem a kertembe a gyümölcsfák közé fogom vetni. A feleségem nem igen örül, hogy a szomszéd kertjébe vetek. Még megálmodom hova magozok. :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása