zoldseges_kert.jpgElőző bejegyzésemben a gyümölcsfákkal történt tavaszi megmunkálásokat, terveket írtam le. Most ugyanezt teszem a bokros gyümölcsökkel kapcsolatban, mert nagyon sok változás történt már eddig is a kertben, de még hátra van pár feladat.

Kanyarodjunk vissza a tavalyi évhez. Tavaly apósom nyáron mondta, idén szeretne málnát telepíteni. Ez azt jelentette, meg kell hagynom a málna csihatagokat. Ez persze egyenesen hozta a málnások körüli káoszt, mivel ott nem kapáltam, ástam, rotáltam, hogy gyökérről minél több új hajtás tudjon kinőni.

Másik ok, amiért vissza kell kanyarodni tavalyhoz, hogy tavaly, szinte az összes málna a nagy melegben virágzáskor kiszáradt, nem igen ettünk málnát. El is vette az ember kedvét a málnák rendbe tétele is. Így a folyton termő málnám nagyon eltarackosodott. Ez pedig hozta azt, hogy a kisebb hajtásokat elnyomta, a régieket pedig elfojtotta. Az amúgy már elég jól elszaporodott málna így eléggé megcsappant. Tavaly már pár bokrot átültettem egy "tiszta" területre, de a rendszeres locsolás ellenére eléggé hiányosan maradtak meg. Idénre terveztem, hogy a folyton termő részt felszámolom és új helyet keresek neki.

Szóval, akkor visszatérve idénre. Apósnak "félre tett" töveket kitermeltem és átadtam. Még pár tő maradt, amit majd szeretnék megfelelő helyre átültetni. De mielőtt kiszedem, előtte helyet kell csinálnom. Ez azt jelenti, hogy ki kell szednem az egrest, át kell ültetni. Aztán a helyére tudom tenni.Miután ezt elvégeztem, a málnás mellett jött hajtásokat a kikopaszodott helyekre átültettem. A régi vesszőket kivágtam, és felkötöztem. Már csak a cserszegi fűszeres szőlőmet kellene az iskolából kiszednem, s áttelepíteni a részére kijelölt helyre. Kezdek sajnos, kifutni az időből, mert a szőlőn már jelennek meg a levelek.

Már egy ideje tervezem, hogy a megeredt nagy méretű mogyoró vesszőket kiszedném a tujasorból és kiültetem a gyümölcsfák közé, hogy menjen valamire. Ezt végre megtettem. Két bokor lesz majd belőlük, ha az átültetést megússzák.

A ribizli bokrokkal idén se csinálok semmit, majd jövőre. Ugyancsak nem fog történni semmi az eperrel, mert eléggé nincs időm, hogy odaérjek hozzájuk. Maximum kigazolom kicsit és a növögető meggy fácskákat kiszedem, hogy később ne erősödjön meg jobban. Majd augusztusban megpróbálom rendbe tenni kicsit, lehet, hogy teljesen újra fogom ültetni az egészet fóliával együtt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása