leander.jpgMinden évben nagy dilemma előtt vagyok, hogy a leanderrel mit tegyek. Az interneten mindent lehet olvasni. Metszed ősszel, metszed tavasszal. Most úgy döntöttem tavasszal fogom kicsit rendbe tenni a leandereimet. Nagyon besűrűsödtek és eléggé megkezdett a közepe kopaszodni. Hát itt az ideje a ritkításnak. Annyira sikerült, hogy egy nagy halom ággal lettem gazdagabb.

A másik dilemma, mit tegyek a sok levágott vesszővel? És amilyen vagyok, sajnálom kidobni. Ha nem dobom ki, akkor mit tudok vele tenni. Tegyük el gyökereztetni. Szinte minden évben hajtatok és 1-2-3 vagy több bokrot felnevelek. Tavaly kicsit jobban sikerült. A családban többen is örültek az ajándékomnak. Gondoltam akkor idén is mentem a menthetőt, szaporítsunk.

Nem is olyan régen láttam egy videót, amiben úgy szaporítottak, hogy egy edénybe (pl. lavor) vizet engedtek. A víz tetejére pedig hungarocellbe beletűzték a hajtatni kívánt vesszőket. Oly módon, hogy a gyökereztetni kívánt hossz a vízbe kerüljön. Így folyamatosan vízben van az a rész, amit szeretnénk. Nem kell folyamatosan utána tölteni a víznek, valamint nem ingadozik a vízszint.

Amire még szükséges figyelni, a folyamatos kellemes hőmérséklet és megfelelő páratartalom. Mivel a teraszunk be van fóliázva, így a folyamatos kellemes hőmérséklet és a viszonylagos jó páratartalom meg lesz. Kiválogattam pár vesszőt, kerestem egy lavort, amit feltöltöttem vízzel, majd egy hungarocellbe lyukakat fúrtam, amibe a vesszőket beletűztem, ezekről készültek képek is:

img_20220327_113736.jpg

img_20220327_113746.jpg

img_20220327_113759.jpg

Majd írok, hogy milyen arányba gyökeresedtek meg így a leanderek. Én nagyon reménykedek egy 50% feletti gyökeresedést érek el. Bár nem tudom mit fogok tenni  annyi gyökeres hajtással. Max bevágódom az anyósomnál, ha adok neki sok-sok leander hajtást.

Arról viszont nincs képem, de kicsit tovább fokoztam a projektet. Nálunk nem igen szokott a levendula bokor megmaradni. A kutyák mindig szeretettel bele szoktak feküdni. Most végre van egy bokor, amit tavasszal szépen visszavágtam. És megint maradt egy rakat vessző, amit nem tudtam kidobni. Hát a lavorban lévő üres helyekre hungarocell darabkákba tűzve gyökereztetni tettem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása