vegyeskultura.jpgHát ez a nyár is elment. Vegyes eredményekkel. Nagy átütés nem keletkezett. Szép, jó tavasz, majd meleg nyár, amikor is a sok baráti program miatt nem igen értem a kertbe. Már nagy feladatok nincsenek, mint amit lehet be kell takarítani, esetleg frissen vetni, ültetni olyan dolgokat, amelyből még lehet valami.

Idén a paradicsom, paprika teljes csalódás, bár lehet, ha jobban odafigyelek rájuk, akkor más lenne a helyzet. Már eleve a palánta nevelés nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna. A fogott magos palánák szinte teljesen csalódás. Ennek eredménye, hogy jövőre csak vett maggal próbálkozunk. Sőt, a palánta készítést is más módon fogom megoldani. Persze csak akkor, ha sikerül majd a tervem. Most építettem a nyulaimnak egy nyúl birodalmat, amelynek az egyik oldala blokkokból lett felrakva. Arra gondoltam, mivel ez keleti oldal, hogy oda építek egy palánta nevelőt az oldalába, így elég meleget fog kapni, és könyebb lesz a kiszoktatás, nagyobb helyem lesz a palántáknak. de ezen még gondolkodom pontosan hogyan és hova kerüljön. Ez az ősz egyik legfontosabb feladata.

Uborka jól teljesített a szokotthoz képest, még vannak rajta uborkák, amiket szedek folyamatosan, a nagy meleg nem viselte meg annyira. Valahogy túlélte, hogy nem éget ki. Ennél is csak az idei magok sikerültek jól, míg a tavalyról fogottak nagy kaki. Nem szabad fogni magot ebből se.

Bab. Talán a fogott magos brigádból ezek teljesítettek a legjobban. Mind a bokor-, mind a futó-, mind a zöldbab terén. A futó kivételével minden bab már leszáradt. Már csak a betakarítás van vissza. Mármint a száraz bab feltépése és a magok összegyűjtése és elrakása jövőre. Arra kell figyelni, hogy a zöldbab mellé csak olyan növény vethető, ültethet, amely engedi a növekedését és nem baj, ha ránő. Most a bokorbab elnyomta a zöldbabot. A futóbabnál nem tudom pontosan hogy áll, mert csak azt láttam szépen felfutott a támrendszerre és zöldel még mindig.

Hagyma is vegyes. Igazából a zöldhagyma jól sikerült tavasszal. A később zöldhagymának dugatott hagyma már nem sikerült úgy. Majd ha sikerül, akkor majd most ősszel kellene még duggatni, hogy tavasszal szép legyen, esetleg már a tél folyamán legyen. Bár a maradék dughagymámat még eldugtam június elején, de mikor kizöldel, utána gyorsan eltűnt. Lehet, hogy zöldhagymának azt fogom bent hagyni. A magról vetett hagymák kikeltek, és szépen megnőtt, bár még nem néztem, hogy esetleg befejesedett volna. Szerintem nem igen. Dughagyma lesz abból jövőre. Bár fura, hogy némelyik bemagzott. A fehér hagymát sikerült felmagoztatni, így gyorsan begyűjtöm.

Káposzták, karalábék. Ez nagy rakás kaki. Nem a magok és a palánták miatt, hanem miattam. Sajnos, a nyári eltűnésem áldozatai lettek. Nem lettek szétültetve, így a tömött sorokban vajudnak, és próbálkoznak. Pár karalábé még befejesedett, de káposzta csak küzd. Jövőre nem fogok ennyit vetni magot, hanem csak tényleg párat, vagy egyből kiritkítom a sort és csak annyit nevelek.

Borsó. Szerintem jól sikerült, bár a második szüret kicsit későre sikerült, így kicsit megöregedett. De szerintem vissza fogok a hagyományos régi módszerhez térni a nevelésük terén. Bár az ágra futtatás jó és hasznás, de nagyon időigényes. Inkább ritkábban és szellősebbre fogok vetni, és akkor az is tud jól teljesíteni, ha gazolom és lococsolom. Meg figyelni kell az egyező mélységbe való vetésre, hogy egy időben teremjen.

Burgonya. Három vetés volt, de lehet, hogy még egyet fogok mostanság. A korai nagy csalódás nem volt, de sikerülhetett volna jobbra is. A késői az kudarc, legalább is eddig, mert még nem láttam a földben lévő termés eredményét. Túl későn tettem földbe, későn bokroztam fel, majd a bogarak a nyaralás alatt leették. Ezek után nagyott nem várok tőle. A vödörbe vetett tavalyi gumók is hasonló utat jártak be, mint a késői krumpli. A koraiból is van még egy fél sor a földben. Ettől várom a legtöbbet.

Kapor, zeller. Ez idén (se) sikerült, bár annyira nem is koncentráltam rá. Majd jövőre. De lehet, hogy zeller magot elszórok és szétpalántázom még ősszel, hátha akkor tavasszal jobban tud nőni. Meglátjuk.

Cékla. Ez idén jól teljesített, bár a másodvetésben vetet még akármi is lehet, mert még földbe van, de szét kellene ültetni, hogy tényleg tudjon nőni. Viszont az első vetésből bár eléggé levegőssen kelt, azért szét lettek ültetve és már egy 4-5 üveggel el is lett téve, de még lesz abból.

Csemegekukorica. Ez csőd. A zacskónyi magből 2 szál kelt ki, így hamar elengedtem idén. És szerintem nem is fogok vele foglalkozni.

Retek. A hónapos retek relatíve jól sikerült, főleg a tavaszi vetések. Eléggé rá is untam a sok retek miatt. Még gondolkodom, hogy esetleg gyorsan a téli retkeket beteszem a földbe, hátha lesz belőle valami. Talán a bab helyére. Még megálmodom.

Cukkini, sütőtök. Ezek még bármi lehet. Cukkiniből a harmadi vetés kelt ki, így csak mostanság szedtem le róla 3-4-et, de virágzik és vannak rajta kicsik. A sütőtök másodvetés idején került a földbe a régi málnás kipucolása után. A fogott magok elég jól kikeltek, bár a vakond kicsit magjárta, hogy locsolgattam. De minden fészekből legalább egy, de inkább majdnem az összes kikelt és hajt. Még nincs rajta virág és a köze is szépen begazosodott, de akár lehet is rajta. Lehet locsolni kellene egy kicsit.

Rebarbara, torma. Idén kellett volna a rebarbarából valamit kihozni, de semmi. Valahogy el lett felejtve, csak nő. Gondoltam rá, hogy áttelepítem, átrakom kevésbé frekventált helyre. De aztán hagytam és hagyni fogom. Majd talán jövőre. A torma más. Szépen nőt, és ha kitermelem a földből, akkor lehet is valami. Bár pont tegnap láttam a kamrában, hogy még a tavaly kiszedett is ott van és már kicsit penészes. Szerintem marad a földben.

Na ennyi leznne a zöldséges kert. Van még mit tenni. Majd a következő bejegyzésben a gyümölcsöket veszem végig, mit lehet még kihozni belőlük és mi van teendőm velük.

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sportman89 2020.09.24. 14:02:41

Üdv! Nagy érdeklődéssel olvastam ezt a bejegyzést a markgarden.blog.hu/ -n. Várom a folytatást.
süti beállítások módosítása