Már írtam egy régebbi bejegyzésemben, hogy február második felében már elvetettem a Californiai paprika magokat egy virágládába. Sajnos, bár szerettem volna, de csak nem akart a következő ládába vetés olyan gyorsan megtörténni. Egészen március közepéig kellett várni, mire folytattam a megkezdett munkát. A boltban vett Bácskai fehér paprika magokat úgy vetettem el, ahogyan a Californiait.

20200314_paprika_palanta_bacskai_feher.jpg

Szinte nem is lehet megkülönböztetni a két ládát. Ezért is megy a magok zacskója mindig a ládákkal.

Ez mellett pár fogott magot is vetettem. Tavalyi Californiai paprika magot 4 üdítős pohárba vetettem, valamint egybe koktél paradicsomot. Egy virág ládába vetettem tavalyról fogott cecei fehér paprikát, valamint egy másik virágládába a bokros paradicsomomról (tavaly csak 3 tő volt) fogott magot. Ezekről nem készült kép, vagy valahova jól elkevertem. Viszont most már elég szépek lettek, majd készítek róluk képeket.

Annyit, hogy pohárban lévő fogott magos Californiai magok fele kelt csak ki. De valószínűleg mivel nincs víz elvezetése a pohárnak, ezért a sok víznek köszönhetően. A koktél paradicsom viszont nagyon szépen kikelt, szinte minden mag. Lesz vagy 8-9 tövem, bár nekem személy szerint elég lenne 4-5 is. Lehet majd valakinek tovább adom. A bokros paradicsom szintén szépen kelt.

A fenti képen látható vásárolt magos bácskai fehér is igen szép. Rövid szárak és már meg vannak a második pár levelek. Nincs megnyúlva, szépen nőnek. Viszont a szintén vásárolt magos Californiai magokból eléggé megnyúlt szárú palánták nőttek. Félek, hogy túl megnyúltak. Igyekszem mindig nedvesen tartani a földjüket, minden másnap alaposan meglocsolom. Ez úgy megfelelőnek tűnik nekik, bár ha nagyon napos és meleg napok vannak, akkor inkább naponta egy kicsit kevesebb vízzel jobban fejlődnek.

A fogott magos cecei fehér magok viszont eddig elég gyengén muzsikálnak. Nagyon ritkán kelnek. Bár lehet ezt annak is betenni, hogy a fiam ablakában vannak és ez a legmelegebb, és sokkal gyorsabban szárad a földje, mint a többinek. Lehet gyakrabban kellene locsolni, és talán a többi mag is megmutatja magát.

De majd készítek pár képet róluk, és megosztom itt. Valamint gondolkodom nagyon, hogy zeller magokat is kikeltetek ablakban. Elvileg az is palántázható, de ha nem, akkor is jó, mert vagy 3 közepes zacskóval fogtam magot. Ha nem jön be, akkor sincs nagy baj.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása