zoldseges_kert.jpgMostanság sokat sétálok a kertemben és nézem, hogy napról napra mik kellnek ki, mik azok, amik esetleg segítségre szorulnak gazolás, illetve locsolás tekintetében. Hála égnek, eddig több plusz történt a kertben, mint negatívum. Elindultak a magok kifelé, elkezdtek teremni. Fel lehet szedni pár finomságot a kertben. Arra gondoltam, készítek pár érdekes képet is.

Bár most már igencsak május van, ettől függetlenül április végén készült képeket teszek közzé, mert elkészítettem a képeket, de nem volt időm megosztani.

A legfontosabb dolog, ami ért a kerttel kapcsolatosan, lehet szedni a hónapos retket. Bár nem sok kelt ki, mert szerintem a tolikapával kiegyeltem, de azért van annyi, amennyire szükségem van. Ez mellett a tavaly felszedett, de felhasználni nem tudott kicsi dughagymákat eldugdostam a kertben zöldhagymáért. Ezeket is lehet már szedni. Arra gondoltam, ha egyet kiszedek a földből, akkor teszek bele újat, így a lehető legtovább lesz zöld hagymánk. Nagyon szeretjük a párommal, bár most már a gyerekek is hébe-hóba megeszik, ahogy kedvük tartja.

A hagyma mellett van három  sárgarépa sor, amibe a retket, mint sorjelölő zöldséget vetettem. Ahogy szedem ki a retket, úgy jelennek meg mellettük az apró sárgarépa palánták. Erről van is egy képem.

20200424_sargarepa.jpg

Nem csak a retket, de az első gazolást is végrehajtottam a sorokban, vigyázva a kis növényekre. A sárgarépa sorok mellett van a borsó tábla. 5-6 sort vetettem, de még maradt egy kevés mag, amit a fiamnak adtam a kertjébe. A sorok között van egy kisérleti sor, amelynek a sorába leszúrtunk a metszésből megmaradt ágakat, majd azokat összekötöttük abból a célból, hogy a borsó majd felfut rá és a kaccsokkal ezekbe az ágakba kapaszkodik. Az első kapaszkodások megtörténtek, erről is van egy képem:

20200424_borso.jpg

Úgy tűnik, működhet ez a dolog. A babot is elvetettük, valamint a káposzta- és karalábé magokat. Valamint a pasztinák is a földbe került.

A zöldséges kert mellett természetesen a gyümölcsfák között is sokat sétálok. Főleg, mert mostanság voltak fagyok a virágzás során, és látni szeretném, mekkora károkat okozott a fagy. Sajnos, a szilva, sárgabarack mellett a korai cseresznye esett áldozatul, bár utóbbin azért lesz pár szem, de nem annyi, mint amennyi virág volt a fán. Sőt, vannak olyan gyümölcsfák, amelyeken már a kis gyümölcsök kezdenek jelentkezni a virágcsokrok között, de van, ahol most kezd még csak virágozni. Ilen, az egyik almafám, amelyről egy képet is lőttem:

20200424_almafa_virag.jpg

Nem csak a virágok pompáznak a kertben mostanság, hanem a virágról virágra száldosó méhek is nagyon jól érzik magukat. Nem csak ez az egy állat érzi jól magát a fák között, hanem a feketerigók is. Szinte állandó vendégek:

20200424_fekete_rigo.jpg

Végre végeztem a gyümölcsfák alatti füves kitakarításával, és le tudtam nyírni a füvet. Viszont a nagy szárazság miatt elkezdtem locsolni, hogy az a kevés fű, ami található a fák alatt, azt valahogy megmentsem. Viszont a nedvességgel jönnek a giliszták, amelyeket nagyon szereti a rigó uraság. Nem csoda, hogy ott tanyáznak szinte folyamatosan. Érdemes azoknak estnként kimenni a kert szélére, akik csendesebb környéken laknak. Sötétedés előtt megélénkül a kert. A sok-sok énekes madár szinte megszálja a kertet és bogarászik. Ez mellett olyan koncertet adnak éneklésből, hogy nehéz otthagyni őket. Csak annyi látszik a kertben, hogy pattognak a madarak bogarakra vadászás közben. Főleg, ha locsolt előtte az ember. Tudom ajánlani az élményt, csodaszép.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása