meggy.jpgMinden évben az elsők között van a korai meggy szüret a gyümölcsfák közül. Idén nagyon szépen teremtek a fák. Viszont az idei esős idő nem kedvezett a szedésnek. Nagyon gyorsan berohadt a fán, így iparkodni kellett, ha szerettünk volna valamit kezdeni velük. Bár sok minden a korai meggyel nem lehet, de azért szoktunk vele mit kezdeni. Hogy miért nem jó, vagy legalábbis nem tökéletes? Mert még nem kapott annyi napot, mint a később érő fajták. Azok a sok naptól sokkal cukrosabbak, édesebbek. Több mindent lehet vele kezdeni.

Viszont nem szabad a korai gyümölcsöket kárba veszni, ezért a gyerekek és a párom hétköznapokon szépen megszedték a két fát. Lett belőle annyi, hogy a szomszéd is kapott egy adaggal, amit el tudott tenni, vagy süthetet belőle valami sütit.

Mi sütöttünk egy nagy tepsi meggyespitét, amit leginkább nekem sütöttek. Ezt sikeressen meg is ettem két nap alatt. Valamint készült meggyszósz, ami a család másik meggyes kedvence. Lett kimagozva és zacskóba téve a fagyasztóba rakva is, hogy akár a tél közepén is finom meggyes ételt ehessünk.

A megmaradt 2,5 vödörnyi meggyet egy 30 literes edénybe tettem majd festékkeverővel alaposan összetörtem.  Valahogy így nézett ki:

meggy_osszetorve.JPG

Mivel sok lett az edényben, ezért egy pár liternyit áttettem vödörbe. Viszont keveset, mert reggelre megindult a forrás és a 30 literes edényből kiszaladt egy kevés hab. Nagy dilemma előtt voltam. Mit tegyek vele? Legyen meggybor, vagy menjen a papához pálinka alapnak? Végül utóbbi mellett döntöttem, mert kevés az időm mostanság. Viszont lehet, hogy a hónalj meggyből már pár liter bort is készítek, mert bár a tavalyi meggyborból van, de az nem sikerült, és valószínűleg pálinka lesz belőle.

Viszont, itt a meggy hasznosításának átgondolása közben, arra gondoltam, esetleg idén megint aszalnék egy kis meggyet, ha legközelebb kemencézünk. Eddig egyszer csináltam, és bár sikerült a mutatvány, azért nem lehettem teljesen elégedett, mivel a meggy behelyezése közben egy kis hamu szállt a meggyre, így a megaszalódott meggy az ember foga alatt kicsit sercegett. De majd idén jobban figyelünk erre.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása