rebarbara_szorp.jpgIdén még egyszer se használtam a rebarbara szárakat semmire, de talán megtaláltam a megfelelő felhasználását, hasznosítását. Mi lenne, ha szörpöt készítenék belőle? Ezért elkezdtem recepteket keresni, amit www.nosalty.hu oldalon meg is találtam:

"A tavasz első szörpje! A piacon végre kaptam rebarbarát, a tavasz első rebarbaráját! A Férjem már minden szörpöt elfogyasztott (pedig jó párszor, és jó pár literrel csináltam még télen is), így elkészítettem neki az év első, finom üdítőjét. 5 db 720 ml-es üveggel és 1 db kisebb üveggel lett. A kis üvegest be se tettem a dunsztba, mert ahogy kihűlt, már itta is. Persze most még drágább, mint amikor a szezonja igazán beindul a rebarbarának, de ebben az üdítőben nincs tartósítószer.

Hozzávalók / 4 adag
 
25 közepes szár rebarbara (pucolt súlyban 75 dkg)
2.5 l víz
2.5 kg cukor
5 db citrom (a legjobb a bio)
50 g citromsav

Elkészítés:
Megpucoljuk a rebarbarát. Felvágjuk 1-2 cm-es darabokra.
A citromokat alaposan lesikáljuk. A héjával együtt felkarikázzuk.
Lehetőleg sérülésmentes zománclábosba vagy fémlábosba tegyük a rebarbarát és a citromot. Felöntjük 2,5 l vízzel.
15 percig főzzük, majd leszűrjük, a gyümölcsöt is egy kanállal átnyomkodjuk, hogy a leve kijöjjön.
Ezután beleöntünk 2,5 kg cukrot, a citromsavat, és állandó kevergetés mellett 15 percet főzzük.
Sterilizált üvegekbe töltjük, és dunsztba rakjuk. (Én 2-3 napig a dunsztba hagyom.)
Hígítva, akár buborékos, akár mentes vízzel finom frissítő."

Irány a konyha...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása