vegyeskultura.jpgTegnap az egyik nagy áruházláncba bementünk, hogy a hűtőnket kicsit feltöltsük. Mivel ráértünk, ezért úgy gondoltuk, hogy a magoknál megállunk és a párommal közösen kitaláljuk milyen magok kerüljenek a kert földjébe. Addig-addig kerülgettük a magos állványt, hogy azért egy-egy zacskó csak került a kosárba.

Minden évben dilemma előtt vagyok, hogy hol, melyik boltba vegyem meg a magokat. Nem messze van tőlünk egy nagyobb város, amelyben 3-4 mezőgazdasági bolt van. Ha tehetem, akkor általában ott vásárolok az egyikben. De előfordult már a tízen pár év alatt, amikor valamelyik áruházláncban vásároltam, mert éppen úgy jött ki.

Az eredmény? Teljesen mindegy, hogy melyiknél veszem meg. Tavaly mezőgazdasági boltban vásároltam, de se a cékla, se a zöldség nem mutatkozott. Egyik évben egy áruházláncos magbegyűjtés után szinte minden gyönyörűen kikelt a kertben. Vagyis, az én tapasztalatom szerint, teljesen mindegy hol vesszük, veszem a magokat.

Annyi azért van, hogy általában a mezőgazdasági boltokban nagyobb a választék, a merítési lehetőség. Most is például hiába forgattam át az állványokat, nem találtam meg a Kaliforniai paprika magot. Ez a zöldség pár éve mindig hozza a hozzá fűzött reményeket, nagyon húsos és édes. Pont az a jó, ha az ember szendvicset, vagy egy kis disznótorost enne. Sőt, egy évben annyi volt, hogy a szomszéd néninek is adtam, aki piacon árulta, és a visszajelzések szerint jól sikerült. Bár nem kérdezte meg, hogy mivel tartozik, de igazából mi szerettük volna kicsit segíteni, támogatni.

Az idei év leginkább a gumós és leveles növények fogják jellemezni a kertet. Megbeszéltük, hogy idén pár fej káposztát és sok-sok céklát fogunk vetni. A szomszéd kertjében pedig a marharépa lesz, ami jellegzetes lesz a lucerna mellett.

Nagy valószínűséggel vissza fogok térni a tolikapás műveléshez, vagyis nem fogom annyira televetni az ágyásokat. Sajnos, nem igen van időm mostanság kertészkedni, ezért a gyors megjárást kell preferálnom, vagyis, ahogyan régen vetettem, úgy fogok most is. Olyan sortávolságot kell választanom, hogy a tolikapa beférjen a sorokba. Így, ha nem gazos a kert, akkor 1-2 óra  alatt át tudom járni a kertet.

Ha minden jól megy, és lesz rá időm, akkor a héten elvetem a paprika magokat. Persze, ahhoz kell majd a Kalifornia paprika magja is. De most már a paprika magokat edénybe, az edényeket az ablakba kell tenni, hogy ha szeretnék minél előbb palántákat.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása