kancsobor.jpgCímből is látszik, hogy egy kicsit a ribizlibor lesz téma ebben a blogban. Ahogy már írtam egy bejegyzésemben, sok ribizli maradt, amit egy jó recept alapján borrá szeretnék alakítani. A gondom a recepttel az, hogy a recept szerint többször is is kutyulni kell a bornak valót. Viszont én mostanság csak rohanok magam után, mert nem érem utol magamat.

A recept szerint 5 nap után át kellett volna szűrni a levet, majd még adni kellene hozzá vizet meg egy kis cukrot. Az idő mellett csak erjesztő edényekben állok rosszabbul. Most is kellett volna egy kb. 10 literes edény, amibe át tudtam volna fejteni a mustot, és tovább érlelni. Ilyen edényem nincs. Viszont van egy 6,5 literes üvegem, amibe esetleg beleférhet az anyag. De mint utólagosan kiderült tévedtem.

A kimosott edénybe 5 nap helyett majdnem 3 héttel raktam a recept szerint egy kiló cukrot pluszba. Na ezt nem kellett volna. Majd mikor a cukor a devizsonba került, akkor zsebkendőn keresztül tölcsér segítségével átfejtettem a letisztult ribizli bornak valót. Vagyis, lehet, hogy már bort, mert nagyon jó bor illata volt. Lehet, hogy ha hagyom csak simán a levet, akkor 1-2 héten belül már finom borocska lett volna. Ehelyett dobta rá egy kiló cukrot, majd a végén a maradékból kipréselt lé, már bele se fért az edénybe.

Ezzel az lesz a baj, hogy mivel nem tudtam az egy 1-2 liter plusz vizet ráönteni, de kapott 1 kiló cukrot, hogy annyira erős lesz, nem fogom tudni meginni úgy, hogy fejbe ne csapjon, valamint a sok cukor miatt még a fejem is meg fog fájdulni másnap. De akár finom is lehet. Bevittem a dédi spájzába, mert langyos helyen kell tovább érlelni kb. 3 hétig. De lehet, hogy majd 2 hét múlva megkóstolom, mivel bulit szervezünk, és kíváncsi leszek, hogy ki ismeri fel a bort. Persze, ha iható lesz.

Ezzel kapcsolatban még jelentkezni fogok.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása