leander.jpgAz utóbbi években úgy indulok neki tavasszal a kertészkedésnek, hogy majd idén végre meg lesz az áttörés a leanderekkel kapcsolatban és tele lesznek virágokkal a bokraim. Hát eddig nem jött össze.

Télen a kevés szabad időmben a youtube-ot nézegettem leanderes témákkal kapcsolatosan. Több mindent megtudtam, amiről addig nem hallottam, amit idén szeretnék betartani, kipróbálni.

Először is, hogy a virág csak a friss hajtásokon jönnek, tehát nyugodtan visszább lehet metszeni a leandereket. Főleg azért, mert akkor nem nyúlik meg annyira és szép kerek bokrokat lehet nevelni. Azért is jobb, ha terebélyesebb, mint magasabb, mert a szél nehezebben tudja feldönteni. Bár erre inkább az okosok azt tanácsolják, hogy ássuk le földbe a bokrot, vagy cseréppel, vagy az nélkül. És a teraszon tartom őket, úgyhogy vagy ki tudnám kötni őket a korláthoz, vagy valami súllyal, pl. nagyobb kövekkel, a cserepet le tudnám nyomni a talajhoz. De egyelőre sajnos, nem kell ilyennel foglalkoznom, mert még kicsit a bokraim. Viszont eddig nem virágoztak, csak 1-2 virágot hoztak a nyár legvégén.

Amire nagyon oda kell figyelni a leanderek nevelésével kapcsolatosan, hogy nagyon sok vizet kell önteni a földjére, lehetőleg napos, akár tűző napos helyre kell tenni. Minél naposabb helyen van, értelem szerűen annyival több vizet kell adni neki, hogy ki ne száradjon. A levél sárgulása és lehullása a kevés folyadék egyik jele. Leander egy nagyon sok tápanyagot felvevő növény, ezért gyakran kell gondoskodni cserépbe tartáskor a megfelelő mennyiségű tápanyag utánpótlásról. Ez nagyon fontos. Akár a cserép tetején lévő föld cseréjével, vagy különböző tápoldatok, granulátumok alkalmazásával.

Egyik videóban azt is ajánlották, minden évben ültessük át nagyobb edénybe. Ezt persze meg lehet spórolni, ha óvatosan levágjuk a gyökerek 1/4-ét, majd a lombokat is negyedével visszavágjuk. Ezzel az ifjítást is meg tudjuk oldani.

Sajnos, a fent leírtak közül egyiket se szoktam így vagy részben betartani. De majd most. Ennek tükrében a hétvégén megmetszettem azt a pár leanderemet, amelyet eddig szaporítottam magamnak. A levágott ágak alsó részén található leveleket leszedtem, majd egy edény vízbe tettem. Ez majd idővel kigyökeresedik, és lehet újabb virágbokrokat kialakítani.

Amit még a videókból megtudtam, hogy igen mérgező a leander, ezért gyermekek mellett csak megfelelő óvintézkedéssel lehet tartani, valamint a növény megfogdosása után mindig kezet kell mosni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása