hibiszkusz.jpgMár említést tettem egyik bejegyzésemben, hogy van (volt) hibiszkuszom, amit a teraszon dézsában tartottam. Sajnos, csak múlt időben beszélhetek róla, mert sajnos a tavalyi télen elfagyott. Buta voltam. Azt, amit a dézsában nevelgettem, azt még a szüleimtől kaptam. Náluk egy évet a kertben telelt, de valószínűleg túl enyhe volt az a tél, így nem fagyott meg. Gondoltam, majd nekem is szépen át fog telelni a teraszon, és nem kell azt a nagy dézsát becingálnom a lakásba, ahol aztán kerülgethetem is.

Hát rosszul kalkuláltam, mert, bár a terasz legeldugottabb, legmelegebb helyére húztam a dézsát, de csak elfagyott. Tavaly még próbálkoztam vele, hátha kihajt, de levelek nélkül maradtak az elszáradt ágak. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a sógornőmnek volt (van) kétféle hibiszkusza, amelyről, mikor nem figyelt, akkor letörtem 2-2 vesszőt. Ezt egy cserépbe tettem, amit lefedtem egy műanyag flakon aljával, és kitettem a konyhaablakba. Itt folyamatosan locsolgattam, valamint időnként megszellőztettem. Megeredtek, mind a négy vessző. Igaz, az egyik már 3-4-szer nagyobb a másik háromnál, de a többi is nagyon szép egészséges leveleket hozott. Tavaly már virágokat is hoztak, valamint jól betetvesedtek.

Itt az idő, hogy a kiüresedett dézsába beleültessem a megeredt vesszőket, valamint ki is lehet lassan majd vinni a teraszra is, hogy szokja a kinti levegőt.

Igazából azért hoztam elő megint a hibiszkusszal kapcsolatos témát, mert a http://kertvarazsmagazin.hu oldalon egy nagyon jó összefoglalót találtam a virágról:

"A hibiszkusz egy örökzöld mediterrán cserje, amely nálunk a téli hideg zord időjárást nem bírja, így télire be kell vinni egy védett helyre. De tavasszal, ha már nem fenyegeti az éjszakai fagy a növényt, kitehetjük egy nagyobb dézsába a kertünkbe, ahol szinte egész nyáron át virágzik.

Már a növény fényes zöld levelei is dekoratívak, de igazán a tavasztól őszig nyíló tölcséres virágaiért kedveljük. Bár virágai mindössze egy vagy két napig nyílnak, megfelelő gondozás mellett folyamatos lehet a virágok nyílása. Ma már számtalan fajta kapható a virágboltokban és kertészeti áruházakban, egyszerű vagy telt virágú, a szivárvány minden színében pompáznak.

Hibiszkusz metszése:

Tavasszal és ősszel érdemes visszametszeni a hajtásokat, így tavasszal új hajtásokra és virágzásra bírjuk, míg ősszel a pihenésre készítjük fel a növényt.Ha soha nem vágjuk vissza a hajtásokat, egyre kevesebb virágra számíthatunk.

Fényigény:

Kedveli a világos fényes helyeket, de az erős tűző naptól óvjuk, főleg tavasszal és nyáron.

Hőmérséklet:

Átlagos meleg, de télen ne vigyük 15 fok feletti helyiségbe. Teleltetésre egy világos 10-13 C fok körüli hőmérséklet az ideális számára.

Öntözés:

Tartsuk nyáron állandóan nedvesen földjét, ne hagyjuk kiszáradni, de télen a mérsékeljük a locsolást."

Ezek az információk, nekem legalább is, sok új információt tartalmaznak. Az biztos, hogy nem fogom most már a dézsát a terasz szélére tenni, mert azt nem szereti. A visszametszés az folyamatosan megvolt. A folyamatos nedves föld is olyan, amit eddig nem vettem figyelembe. Most majd fogom.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása