hagyma2.jpgMinden évben egyre több hagymát vetek. Ennek az az oka, hogy nagyon szeretjük a feleségemmel, valamint minden éveben egyre több olyan hagyma marad, ami annyira kicsi, hogy nem tudjuk felhasználni. Ezeket mindig vissza szoktuk dugni, hogy tavasszal legyen zöld hagymánk belőle.

Tavaly pedig a hagyma választással is gondom lett, mivel nem gömbölyű, hanem lapított hagymafajtát sikerült venni. Ez mellett az is bejátszott, hogy van egy lilás-fehéres hagyma fajtám, amely nem fejesedik be, hanem kicsit a foghagymára hasonlóan 3 gerezdre bomlik. Ezt szoktam zöld hagymának enni, de tavaly ebből se sokat sikerült elfogyasztani, mert hamar felmagzott, és hát onnantól kezdve a hagymának annyi, legfeljebb jövőre megint zöldhagyma.

Tavaly kipróbáltam a magról vetést. Vagyis nem kipróbáltam, hanem ismét megpróbálkoztam vele. Eddig a tavalyi év volt a legsikeresebb ezen a téren, mert lettek nagyobb hagymák, valamint lett sok idénre dughagyma.

Valamint tavaly olyan dolog történt, ami még nem. Ahogy kellett, a tavaly visszaduggatott hagymák mivel nem lettek zöldhagymaként hasznosítva, szépen felmagzottak. De a magok az ősz folyamán szépen elszóródtam. Aztán az enyhe ősz és tél eleje miatt a magok kikeltek, és rengetek kis hagyma lett a hagymaföld környékén. Ezért fogtam a még el nem szóródott hagymamagokat összeszedtem a szárak végén és eltettem idénre. Van magom (még nem tudni, hogy mi kel ki belőle) és elvileg tavaly sikerült a magról vetés.

Ez mellett van még vagy egy gyümölcsláda és mellette egy vödörnyi hagyma tavalyról, amit nem használtunk fel. Vagyis annyi hagymánk van, hogy van mit ültetni a kertbe. Bár a vödörben lévő hagyma már szép zöld, nem tudom mennyire sikerülne belőle hagymát nevelni. De majd meglátjuk.

Minden évben problémáim vannak a hagyma tolizásával, mivel a toli a lelógó hagymaszárak összetolizásával a hagymákat kihúzza a földből. Ezért tavaly is már tolizás nélkül "kapáltam" a hagyma sorokat. Szépen fejlődtek is a hagymák. Hogy ez idén is megismétlődhessen, idén se fogom tolizni a hagymát. Viszont ebben az esetben, alkalmazhatnám azt, amit a borsónál is, miszerint nem 1-1 sortávolságra ültettem a sorjelölő mentén a hagymát, hanem fél-fél sorokra.

A másik, amit tenni fogok, tettem is, hogy mélyebb jelölő sort húzok ki nekik a kis kapával, így lejjebb kerülnek a hagymagumók. Hátha nehezebben jönnek ki a földből, és talán nehezebben száradnak ki nyáron.

Utóbbi években egyre több hagymát, zöldhagymát eszünk. Viszont a fejes hagymák közül inkább a lila hagymát. Abból maradt meg a legkevesebb tavalyról. Ezért vettem egy kisebb zacskó lila dughagymát. Valamint mivel annyira drága és eddig nem igen sikerült, foghagymát is vettem 10 fejjel.

 20180410_190701.jpg

Az írás alapján magyar. A tíz fej hagymát gerezdekre szedtem és úgy ültettem el a mélyebb sorokba. Figyelve, hogy a gerezdek gyökerező része kerüljön a földbe lejjebb. Annyi gerezd lett belőle, hogy pont 1 sornyit tudtam eldugni. Ez mellett a tavalyi foghagymákat is a tél folyamán átültettem sorokba. Kíváncsi leszek, hogy azokból mi lesz.

20180410_184735.jpg

Ebbe a három sorba jobbról balra (balról jobba is ugyanaz) lila hagyma, foghagyma, lila hagyma lett dugatva. A jobb szélhez képest egy jelölő sortávolságra megint három sor lett kialakítva. Ugyanúgy, ahogyan ezek. Azokba a befogott hagyma magok lettek elszórva. Balról jobb haladva: póréhagyma, fehér (tescos) hagyma (ez kicsit csípős volt a vöröshöz és lilához képest), gerezdes lilás-fehéres vöröshagyma. Nagyon kíváncsi leszek mi lesz belőlük.

A magoknál a bal oldali sorba végi szórtam tavalyról befogott kapor magot is.

A garázsba lévő kihajtós hagymákat is el kellene valahova ültetni, hátha lesz belőle még valami. Majd egy másik helyre elduggatom azokat is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása