kancsobor.jpgA sok kerti munka után vagy közben mindig jól jön pár pohárnyi hideg fröccs. Én is ezt szoktam inni, mert nagyon jól esik melegben. Bár most annyira nincs meleg, mint júniusban szokott ilyenkor, de azért pár pohárkával mindig lehet inni. Hogy legyen mit szódával felhígítani ősszel, télen, de inkább jövőre a tavaszi kertészkedés közben, ahhoz idén, most kell megalapozni az alapanyagot.

Mivel a meggybort már bekevertem, ezért más dolgom nincs, mint naponta párszor, ha lehet reggel is és este is megkevergetem a hordóban forrásban lévő kincset. Nem nagy kaland, mert vagy letekerve a hordó tetejét egy erre a célra rendszeresített felmosó nyéllel párszor megkevergetem az anyagot. Vagy, ha erre lusta vagyok, akkor elegendő a kis méretű hordót párszor körkörösen megbillegtetni, aminek a hatására a hordó tartalma megkeveredik.

Én a borokat, amelyek forrásban vannak, mindig letakarom, ha tekerős teteje van a hordónak, akkor rá is tekerem. Ennek az az oka, hogy ezzel akadályozom meg, hogy a keletkező alkohol elillanjon, valamint csökkenteni akarom a levegővel való kapcsolat mennyiségét. Nem tesz jót, hogy ha folyamatosan tető nélkül forr. De igazából a legfontosabb, amiért nem akarom tetőtlenül hagyni, hogy nem csak én, hanem a bogarak is szeretik a készülő nedűt. És ne fulladjanak nekem bele feleslegesen a jószágok, nem tudni milyen bacikat hordoznak. Bár az alkohol fertőtlenít, de azért ha lehet, ne kelljen erre is figyelni.

Amit a forrásban lévő borról még tudni kell, hogy a forrás során a felszín tetejére feljön a forrás mellékanyaga: hab, gyümölcshéj. Ha ezeket nem törjük össze, nem szabadítjuk ki a levet alatta, akkor a forrás minősége romlik, akár a forrás is alább hagyhat, ami a bor minőségét és eltarthatóságát is befolyásolja. Sőt, a félbemaradt forrás miatt nem lesz finom borunk. Ezért fontos a folyamatos kevergetés. Az összetört "dugó" alatt lévő lének valamennyire kapcsolatba kell kerülni levegővel, mert a forráshoz az is szükséges.

Annyit már elárulhatok, hogy kezd jó illata lenni a készítménynek. Viszont arra mindenkinek figyelni kell, hogy óvatosan kell a szagolgatást végezni, mivel ilyenkor sok gáz keletkezik, amelyek nem annyira egészségesek, akár mérgező gázok is felszabadulhatnak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása