Rózsaágyás.jpgMinden évben nagyon büszke szoktam lenni, hogy saját magam gyökereztetett rózsáim milyen szépek, mennyire mutatósak. Tavaly se volt másképpen. Egy kicsit csak az rondított a dolgon, hogy egy dísz fű, amit unokatestvéremtől kaptam, szinte teljesen benőtte a rózsák közét. Olyan a díszfű, akár a tarack. Ugyanúgy is szaporodik. Egy merő fűszőnyeg a terasz alja.

Arra gondoltam idén ezt megszüntetjük, legalább is ki fogom irtani a dísz füvet. Sőt kicsit tovább megyek, minden nem oda tartozó virágot, hagymát ki fogok szedni, és csak rózsa, valamint a nyárfolyamán ricinus lesz ott. Valamint az üres helyeket ősszel majd ki fogom pótolni új gyökereztetésekkel. Bár még azt is ki kell találni, milyen rózsákat és honnan fogok beszerezni.

A hétvégén olyan jó idő volt, hogy elvégeztem a rózsák metszését, valamint a krizantémokat is kiszedtem nagyjából. Még van egy kevés, de majd legközelebb.

Minden évben nagy lendülettel szoktam nekiállni a metszésnek. Minden bokorból először a száraz ágakat szoktam kivágni. Utána nézem meg a bokor formáját és annak megfelelően a rossz irányú ágak kerülnek eltávolításra. Ha azokkal is végeztem,akkor jön a visszavágás. Mindig igyekszem 20-30 cm magasságig visszavágni. Ha van, látható friss hajtás, ahogy már most is láthatók az enyhe tél miatt, akkor 1-2 ilyen rügyig vágom vissza. Ha csak magasabban, akkor is visszavágom, mert minden növénynek vannak alvó rügyei, amelyek kihajtanak, ha nincs jobb. Vagy legalább is ebben bízok.

Nem csak a bokor rózsáimat, hanem a két futó rózsámat is megritkítottam. Az se jó, ha nagyon sűrű, mert akkor csak nyúlik a közepe, valamint a közepe képes kiszáradni is. Bár ennek az is okozója volt,hogy idén több száraz ág volt, hogy tavaly kevesebbet locsoltam, mint szoktam.

A másik nagy feladat a szomszéddal közös kerítés volt, amelyre felfuttattam piros rózsát, és ami egy rózsa fal. Kicsit rejt a szomszédtól. Ezt közösen a szomszéddal csináltuk. Ő kérdeztem, hogy mit vágjon, és mondtam mindent az ő oldalukon. Remélem a beleegyezése nélkül felfuttatott rózsák miatt nem lesz gond később. Most nem szólt.

Annyira jól sikerült a rózsa metszése, 3 talicskával vittem hátra komposztra. Azért is hoztam ennyire előre a metszést, mert hátul bővítettem a komposztálót. A komposzt aljába pedig bele akartam tenni a rózsákat. Talán két év alatt elkomposztálódik. Ennek érdekébe 20-30 cm-es darabokra vágtam. Majd képeket is teszek fel.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása