vegyeskultura.jpgMinden évben a feleségemtől megkapom, hogy már megint minek a nagy kert, ha nem érek oda, és csak kárba megy a sok megtermelt zöldség, gyümölcs. Ezen sajnos, vagy hála Isten idén változtatunk. Fiam baromfi udvart kapott, hogy tyúkjaival tudjon foglalkozni, de túl sok lett, ezért az udvart nagyobbítani kell. De csak úgy lehet, ha a konyhakertből kicsit lecsípünk. Nos, lesz lecsípés. Majd felére fog csökkenni a kertem nagysága. És most jön a matek.

Azért írom, hogy most jön a matek, mert most már nem fér bele, ha egy-két sorban nem termelek meg valamit, vagy megtermelek, de enyészeté lesz. Jól át kell gondolnom mit és hova fogok vetni, ültetni. Szerencsére tavaly ősszel a régi málnásomat felszámoltam, mert semmire nem ment. Megérkezett a nagy meleg, a tűző nap és szépen visszaégtek a málna szárai. Hiába locsoltam, takartam le rase hálóval, egyik se segített. Viszont a folyton termővel ilyen gond nem volt, és egy évben többször is termet. Inkább meghagytam azt és a régieket felszámoltam.

Ennek a helye most egy relatíve pihentetett hely, ahova vagy a burgonyát, vagy a sárgarépát fogom vetni. Még gondolkodom. Viszont az biztos, nem fogok olyan sokat, mint tavaly sárgarépából és zöldségből (pasztinák) vetni. Több, mint felét az állatokkal kellett feletetnem, mert nem fogyott.

A málna helyén kívül felszabadult egy másik hely is, amit a fiam pár éve művelgetett, de tavaly csak parlagon volt. Annak a másik felét felrotáltam ősszel. Bár nagyon tarackos. Ide valami olyat kellene vetni, amelyik kicsit írtaná a taracskot és bírja is. Esetleg valami tökfélét vagy arra gondoltam, hogy a nyulaimnak ide fogok marharépát vetni, majd palántázni. Azt úgy is lehet kapálgatni, majd közben kitisztul a föld a taracktól.

Ami még megfontolás tárgya, hogy meddig fogjuk a baromfi udvart kijjebb hozni? Két verzió van. Vagy benne lesz a baromfi udvarban a két barack fa, vagy nem. Jelen állás szerint igen. Viszont ebben az esetben arra kell valami jót kitalálni, mit fogok a kerítés mellé, kerítésre felfuttatva vetni ültetni. Itt jól kell kitalálnom, mert ugye a tyúkok ki fogják csipkedni, amit elérnek. Gondoltam arra, hogy úgy is át kell ültetni pár szőlő tövet, mert a baromfi udvarba kerülnek, esetleg azokat fogom a kerítés mellé ültetni. Fel lehetne futtatni olyan magasságba, ahol mára tyúkok nem érik el a szőlőt.

Másik matekozás szintén a baromfi udvarral kapcsolatos. Pont tavaly alakult ki szépen a baromfi udvar végében a kertem. Pompázott a rebarbarám, a torma soha nem volt ennyire szép, valamint a már termő folyton termő málnám sarj hajtásait ide öltettem. Ja és fekete szedert is telepítettem oda, hogy majd azt futtatom fel a kerítésre. Ezeket kellene majd valahova áttelepítenem. Ezek mind az új udvar miatt a baromfi udvarba kerülnének.

Az udvar széleinek növekedése miatt a lugasos szőlőm, amit persze tavaly telepítettem az új helyre kellene tennem, valamint a lugast kell szétszednem. Esetleg maradhat, ami az udvaron kívül esik, de akkor tőkés lesz.

A gyümölcsösbe pár éve átraktam és szétültettem a ribiszke bokraimat az egressel együtt. Hát azóta szegények csak kínlódnak, nem mennek semmire. Arra gondoltam inkább kiszedem őket és a kertbe fogom ültetni őket, ha kell kevesebb bokorba, hogy azért teremjenek.

Nos, elő a kockás papírral és lehet tervezgetni. :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása