Rózsaágyás.jpgA tavasz egyik legszebb áldomása, hogy a virágok, gyümölcsfák elkezdenek virágozni. A virágzó növények közül az egyik kedvencem a rózsák. Főleg azért, mert ami rózsám van, azt mind én gyökereztettem, ápolgattam, neveltem. Ezért már vártam, hogy látszódjanak az első jelek a hajtásaiknak megindulásának. És mi ilyenkor a teendő, hát ezeket lentebb olvashatjátok.

Ápolás: A metszési munkák elvégzése után permetezzük be a növényeket és körülöttük a talajt gombaölő szerrel, hogy az áttelelt spórák elpusztuljanak. A hónap végén gereblyézzünk a talajba rózsaműtrágyát, ás takarjuk a talajt a bokrok körül érett komposzttal vagy trágyával, esetleg zúzott erdei kéreggel. Ne használjunk nyírt füvet.

Ültetés: Ültessük el az összes bokor- és futórózsát, mind a konténereseket, mind a csupasz gyökerűeket, amint lehetséges.

Metszés: Vágjuk vissza a folyton nyíló és futórózsát: oldalhajtásait vágjuk fele hosszúságúra, s távolítsuk el a gyenge, beteg vagy sérült hajtásokat. Fagymentes időben metsszük meg a bokorrózsát: vágjuk le minden elhalt, beteg és sérült hajtást a megállapodott bokrokról, s rövidítsük meg a megmaradó hajtásokat. Ha az új hajtásokban kései fagyok kis károkat okoznának, akkor vágjuk vissza a hajtást az első ép rügyig.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása