arvacska.jpgMinden évben nagy elánnal ugrok neki, hogy a kis teraszunkat a lehető legjobban beültessem különböző pompás virágokat növesztő növényekkel. Már több növénnyel próbálkoztam. Talán a legjobban az árvácska vált be. Volt olyan év, amikor 4-5-féle is megtalálható volt az udvarunkban. Volt, amikor a képen látható függő cserépben kaptam rokonoktól árvácskát. Nagyon örültem neki, mert nagyon igénytelen, nem kell sokat babusgatni

Viszont a legjobb tulajdonsága, hogy elszórja a magját, és a következő évben kikel. Legalább is egyes fajai. Már próbálkoztam boltban megvett magot is kikeltetni, nem sok sikerrel. Talán most is van a magvas zacskóban bontatlan árvácska tasak. Amit magról kell kikeltetni az csak a kikelés utáni következő évben fog virágozni, ezért türelem kell, hogy virágpompájával megajándékozzon minket. Viszont van egy másik fajtája, amely már a kikelés utáni évben virágözönnel lát el minket.

Azt pontosan nem tudom mi lehet a fajta neve, de valami hasonló színe van annak is, amelyik az udvaromból szinte kiirthatatlan. Ilyenkor tavasz elején már az udvar minden pontján ontja a virágokat. Ilyenkor szoktam kis ásóval bejárni a birodalmamat és a szebb példányokat össze szoktam szedni, majd beültetem cserépbe, balkonba. Bár idén még nem értem el ehhez, mert vannak sajnos, fontosabb feladatok még a kertben. De mindenképpen. Sőt, lehet, hogy a gyerekekkel közösen fogom csinálni, mert egyre jobban szeretnek kertészkedni.

Volt egy év, amikor az üres szomszéd udvar tele volt vad árvácskával. Legalább is én arra gondoltam, hogy az lehet, mert nagyon kicsik voltak a virágok. Párat átvittem természetesen az én virágágyásomba, és pár évig még ott éldegélt, de közben vándorolt a virágok között, mert a magokat a szél arrébb vitte.

Az árvácska azért is jó, mert ilyenkor tavasszal ez az első virág, amelyet szokás átültetni és bírja az enyhe fagyokat, a reggeli hideget. Nekem olyan helyeken is megjelent, ahol más nem szokott. Pl. a teraszunk térkövei között bújt ki pár palánta.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása