rotalas.jpgMinden évben eltervezem, hogy majd idén ősszel úgy fejezem be a kerti munkákat, hogy vagy felásom, vagy legalább felrotálom a kertet. Eddig csak részsikereket értem el, mert csak a kert egy kisebb szegletét rotáltam meg párszor ősszel. Sajnos, a tavalyi ősz is elment úgy, hogy csak a kert kis részét jártam át rotakapával. Szerintem az egyik legjobb találmány, amit kitaláltak a kiskertekhez. Vannak olyan kertek, amelyek annyira tele vannak fákkal, vagy annyira körbe van ültetve, nincs nagykapu, hogy a nagy traktor nem fér be egy talajművelésre. Ekkor jön az ásás, vagy a rotálás. Mivel se időm, se derekam nincs az ásáshoz, ezért marad a gyors, de kevésbé jó rotálás.

Azért mondom, hogy kevésbé jó, mert nem forgatja meg rendesen a talajt, így nem cserélődik annyira a talaj felső termő része. Vannak évek, amikor azért eljutok oda, hogy egyes részeket ásóval átforgatom (szerintem ez jobb, mint a rotálás), de a derekam nem bírja, valamint nincs időm ehhez.

A hétvége nagyon szép volt, és még időm is volt, valamint kaptam engedélyt, hogy kimenjek és kertészkedjek. Voltak még fáim, amelyek metszésért kiáltottak, ezeket meg is metszettem, de igazából a rotakapát vittem ki pár kanyarra. Mivel tavaly ősszel úgy tettem el a műszert, hogy nem engedtem le az olajakat és a benzint, ezért futottam tényleg csak pár kört, majd a kert szélén nekiálltam egy jó ki olajcserére. Leengedtem a fáradt olajat, majd feltöltöttem. A légszűrőnél a szivacs elég tiszta volt még, ezért azt nem cseréltem ki. Majd talán április végén, ha már a kert szét lesz rotálva.

A szervizmunka után először azokat a helyeket jártam meg, ahova zöldséget fogok veteményezni, majd a szőlőket jártam át. A szőlőre már igen ráfért egy kis rotálás, mert már több, mint egy éve nem voltam a szőlősben rotakapával. Valahogy mindig az maradt el tavaly. Fogadalmat tettem, hogy idén jobban figyelek a szőlő aljára, gyakrabban megrotálom, valamint a közét kikapálom. A hétvégén sikeresen végig jártam mindent, amit meg lehetett rotálni. Volt ahol alaposan (zöldséges), volt ahol csak 1-2-szer (szőlő), de most szépnek tűnik a kert.

Annyira belelendültem a rotálásba, hogy az egyik ugar részt is megjártam. Igencsak dobálta fel a gazt, tarackot. Úgy gondoltam, hogy a zöldséges kert első negyedét (négy részre osztható a kert ezen része) többször átjárom. Itt már két-három éve nem volt semmi, de a tarack folyamatosan terjed benne. Ha többször átjárom rotával, akkor a tarack talán kicsit megcsappan, vagy legalább is könnyebben ki tudom majd tarackozni a területet. Igyekeznem kell vele, mert áprilisban már ide akarom vetni a burgonyát. Azért is eset erre a választásom, mert amíg nem töltöm fel a bokrokat földdel, addig nagyon jól lehet kapálni, tolizni, és tudom a tarackokat kiszedni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása