Mostanság sokat írtam a bejegyzésekben olyan témákról, amely csak valami közvetett úton áll kapcsolatban a kertemmel. Vagy egy emlék, vagy egy érdekesség kapcsán. Gondoltam, ideje lenne most a kertemből pár képet feltennem. Leírnám milyen apropó kapcsán készült a kép, és mit kell róla tudni.

A következő képeket gondolom nem kell elmagyarázni, hogy mit ábrázolnak:

krumplihej.jpg

Ez egy ebédkészítés maradéka. A tavalyi burgonya termésem héja, amit ebéd készítésekor lekanyarítottam az értékes burgonyáról.

csiras_krumplihej.png

Gondolom ezt se kell nagyon magyaráznom, hogy mit ábrázol. Ez ugyanaz, mint a fenti kép, csak itt egy konkrét krumplihéj lett kiemelve. Azért, mert ezen jól látszik, hogy a tavalyi burgonya már igen megfonnyadt és elég jól felcsírázódott. Tehát már sok jót nem lehet vele kezdeni. Lassan ki lehet dobni a komposztra. Vagy mégse?

Köztudott a burgonya nagyon igénytelen egy jószág. Szinte minden része életre tud kelni. Már pár éve tettem egy kísérletet, miszerint a sokkal nagyobb csírákat leszedtem a krumpliról és elültettem a földbe. És láss csodát kikelt. Most valami hasonlót műveltem. A vödörbe összegyűjtött burgonyahéjnak ástam egy mélyebb sort és elosztva betemettem. Most a nagy esők kapcsán vettem észre ezt:

20170509_054539.jpg

Az elvetett krumplihéj szép sorban kezd kibújni. Most vetettem először úgy a burgonyát, hogy nem bokorba, hanem sorba. Mindig problémát okoz, hogy a krumpli felszedésekor egyes bokrokba belevágok, mikor fordítom ki a krumplit. Tavaly após egy sokkal egyszerűbb módszerrel szedte fel a burgonyámat, az egész sort kifordította és utána nem szedte össze a gumókat. Vagyis nem bokronként ment, hanem az egész sort kiemelte. Így nem sikerült neki egyetlen gumót megvágni. Idén ezt a krumpliszedési módszert fogom alkalmazni, és ebbe a felállásba a sorba és nem bokorba vetett burgonya beleillik.

A másik, ami meg akartam mutatni, az ez:

20170509_054551.jpg

Lehet, hogy elsőre nem felismerhető, de azért a gyakorlottabb kertészkedők biztos rájöttek, hogy ez egy üvegház. Vagyis csak annak kicsinyített formája. És a már sokat emlegetett zuhanykabinból készítettem. Már régen össze kellett volna raknom, de csak halogattam. Kérdezné a józan ember, hogy "de ember, miért most?". Hát azért mert most jutottam el oda, hogy a még zacskóban lévő magokat el kellene ültetni, és szeretnék egy új dolgot kipróbálni, amit még nem tettem.

Amit még nem vetettem el magokat (uborka, erős paprika, sütőtök) beleültettem edénybe és előnevelem a szabad földhöz. Ha minden rendben, akkor pedig majd május végén (talán addigra kikelnek és meg is erősödnek) kiültettem őket. Ilyet nem csináltam még, ezért kipróbálom. Ha beválik, akkor az uborka szaporítást ebbe az irányba fogom majd vinni, mivel szabad földben nem kell ki valami egyenletesen nekem. Biztos én nem csinálok valamit jól.

Amit még ebbe a kis csodába akarok majd beletenni, az az ablak párkányon várakozó palántáknál később kikelő kis paprika és paradicsom palánta kezdemény. Ezeket szintén tejfölös edénybe ültetem és ha megerősödtek, akkor kiültettem valahova a kertbe. Ha még lesz hely, mert nagyon kezd elfogyni a hely. Még palántát soha nem ültettem át külön edénybe, hogy erősödjön. Most lesz először. Most is csak azért, mert később keltek ki a többiekhez képest, és a már megnőtt palántákat, már nagyon ideje lenne kiültetni, mert már lassan a paprika is virágzik, nem csak a paradicsom. Ha valakinek jó a szeme, akkor az utolsó előtti képen a már kiültetett paradicsom palánták is észre vehetőek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása