sargarepa.jpgMinden évben nagy kedvvel és reménnyel vetem el a zacskónyi sárgarépámat. Aztán minden ősszel, amikor a betakarítás történik, akkor fájós szívvel adom oda az egész évben gondozott növényeimet egy nyúlász barátomnak, hogy etesse meg ezekkel a nyulait. Ezért idén azt gondoltam, majd kicsit átgondolva csak egy kis részét vetem el a sárgarépa magnak, és most nem szórom el a maradék részét csak mert sajnálom kidobni.

Így is tettem. Elvetettem a szokásos két sor sárgarépámat, amit szoktam is, de most nagyon ritkán szórtam a magot és a maradékot kidobtam. Minden évben nagyon sűrűk lettek a sorok, és mire odaértem volna, hogy esetleg kiritkítsam, addigra már sajnáltam kiszedni a szárakat. Tehát maradtak. Több is lett és kisebb is. Idén persze, mivel ritkán vetettem a magot, ezért valahogy várható volt nem fog az összes kikelni. Igazam is lett. Annyira, hogy gondolkodom egy másod vetésen. De szerintem nem lesz belőle semmi. Annyi lesz, amennyi. Mindig ez volt a vezérelv. Legfeljebb, ha ritka lesz a sora, akkor majd valamivel feltöltöm, mondjuk karalábéval.

Annyi azért még hozzátartozik a sárgarépa termesztésemhez, hogy év elején még nem tudtam, amikor vetettem a magokat, hogy nekem is lesz nyuszim. Most már tudom. Ha előre tudtam volna, akkor nem két-, hanem 4-5 sort vetettem volna a sárgarépából. Majd jövőre.

Azért egy kicsit utána olvastam, hogy a sárgarépára miért mondják kiskorunk óta, hogy sokat kell enni, mert nagyon egészséges, meg hozadékként még fütyülni is megtanulunk tőle. A http://nepgyogyaszat.com oldalon erre választ is kaptam:

"A sárgarépa kivételesen gazdag az A vitamin elővitaminjában (karotinban), B1-, B2-, és C- vitaminban, közvetlenül felhasználható cukrokban (gyümölcscukor és szölőcukor) ásványianyagokban (kálium, vas, foszfor, kálcium, nátrium, magnézium, mangán, kén, réz, bróm, arzén), aszparaginban, daucinban (vizelethajtó hatású) és pektinben (összehúzó hatású).

A sárgarépa gyógyító tulajdonságai

- Enyhíti a vérszegénységet és erősíti a szervezetet

- A bőr barátja – üdévé teszi a bőrt és sérülés esetén gyorsítja seb forradását.

- A sárgarépában található A-vitamin véd az UV-sugaraktól, aktiválja a pigmenteket, gyorsítja, tartóssá és egységessé teszi a barnulást.

- A sárgarépa fogyasztása rendkívül jó daganatos betegségek megelőzésére, illetve gyógyszeres terápia kiegészítésére, immunerősítőként, fehérvérsejt növelésére.

- Ásványokban gazdag, ezért értékes természetes immunerősítő. Kezeli az ásványianyag-hiányos állapotokat.

- Szabályozza az emésztést és főként a belek működését

- Vizelethajtó és vértisztító hatású

- Serkenti az anyatej termelődését. Kifejezetten ajánlott szoptató anyáknak.

- Kezeli a szaruhártya problémájából adódó látászavarokat,

- Kezeli a bélzavarokat, főleg a gyerekek hasmenését és székrekedését, valamint a gyomor és nyombélfekélyt,

- Kezeli a légcső és a tüdő megbetegedéseit

- Kezeli az epe és májelégtelenséget, oldja az epe és vesekövet, erősíti a lépet és hasnyálmirigyet.

- Megszünteti a gyomorsavtúltengést és a gyomorégést,

- Kezeli a reumát és a köszvényt

- Fogyasztásával meg lehet előzni az öregedés jeleit, a bőr ráncosodását és az érelmeszesedés kialakulását.

Ideális fogyasztási módja: Fogyasztható könnyű ételként, nyers zöldségekkel párosítva salátákba, főzelékekbe, levesekbe, sárgarépaléként amit sárgarépa porból is készíthetünk.

Ha növelni akarjuk köptető és vértisztító hatását a sárgarépalevet vagy port tejbe is keverhetjük.

Birtalan Katalin - Természetgyógyász"

Hát, ahogyan sejtettem, szinte mindenre jó. Egy dologra kell csak vigyázni, ha eszem, hogy serkenti a tejtermelődés. És ugye nem akarom, hogy a pólóm tejfoltos legyen...

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása