eper.jpgAhogy írtam már többször, idén elég jól sikerült az eper, aminek az lett az eredménye, hogy maradt meg rengeteg eper. Már nem igazán eszik a gyerekek. Ezért arra gondoltam, a legutóbbi szüretből a szebbeket lefagyasztom. Pár éve már volt annyi, hogy ment a hűtőbe is. Akkor először egyből az edénybe tettük és ment a hűtőbe. Aztán a következő évben először lefagyasztottuk, majd csak utána került az edénybe a csemege.Idén ezt a koncepciót akarom, akartam alkalmazni, mert ez vált be.

Mivel az epernek már igazából lement a szezonja, ezért már csak egyszer-kétszer fogok majd még szüretelni. Viszont mivel most sokkal melegebb és több napsütés van, mint eddig volt, ezért az eper sokkal finomabb. Bár már nem nő meg annyira, azért akadnak nagyobb és extrém alakú eprek.

eper_1.jpg

De nagyságban volt fél tényér nagyságú is, ami szerintem eléggé nagy. A képen látható eper a következő képen látható vödörből való.

eperszuret.jpg

Nem tudom, hogy kilóra mennyi, de azért ennyivel akár befőzni is lehetne lekvárt. Bár próbáltam erre rávenni a páromat, de csak nem állt kötélnek. Ezért gondoltam, hogy akkor jöhet a fagyasztás. Télen nagyon szeretjük, amikor kivesszük a fagyasztóból a megfagyott epret és filmnézés közben megeszegetjük. A képen látható tepsi tele is lett.

eper_tepsiben.jpg

Majd ezután ment a fagyasztó ládába. Ha jól megfagyott, ez kb. 3-4 nap biztosan, akkor pedig át lesz téve kisebb edényekbe, fagyis dobozokba.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása