Idén egy jó átlagos meggy termést sikerült leszüretelnünk a korai meggyfákról. Annyi lett, hogy a már említett 3-4 zacskóval eltettünk a fagyasztóba, ettünk pár meggyes sütit, de még így is maradt majdnem egy teljes diszperzites vödörrel. Eleinte arra gondoltam készítek meggybort belőle, de aztán eszembe jutott, mi lenne, ha a kemencénkben megaszalnám inkább.

Gyorsan rákerestem az interneten, hogyan is kell ezt művelni. Ahogy olvastam, igazából nem kell semmit tenni. Jól fel kell fűteni a kemencét, sütni benne valamit, ami jól esik, és mikor már csak éppen meleg, akkor lehet betenni a gyümölcsöt aszalni. 2-3 nap után kiszedve vagy papírzacskóban vagy duncos üvegben lehet tárolni a csemegét. Mivel nem tűnt bonyolultnak, ezért gondoltam inkább ezt készítek, mint meggybort.

Természetesen, mire nekiálltam a meggy kiszemezéséhez, addigra a meggy elkezdett forrni. Ezen nem is lehet csodálkozni, mert nagyon meleg volt, valamint nem tettem el a meggyet árnyékos, hideg helyre.

Semmi gond, az egyik meggyfán még volt annyi meggy, hogy érdemes legyen ezzel pacsmagolni. Gyorsan leszedtem egy jó tepsire valót, kimostam alaposan a pizzás tepsinket, majd nekifeküdtem a magozásnak. Ezután a tepsibe szépen elhelyeztem, majd mehetett a kemencébe. Erről készítettem is pár képet.

meggy_aszalas_01.jpg

Így nézet ki a magozás után a meggy.

meggy_aszalas_02.jpg

És így a kihűlőben lévő kemence torkában.

Másnap megint sütöttünk a kemencében egy kis tepsis krumplit (finom lett az is), ezért kivettem a meggyet. Sajnos, egy kis technológiai hibát vétettem, mert a kemence hamuzójában benne hagytam a hamut. A hamuzó ajtaja pedig kicsit nyitva volt. Így a kis szél hatására a hamu visszament az ürítő járaton, és kicsit meghintette a meggyet. Picit serceg, de amúgy finom lesz. Kicsit hasonlít az íze a friss meggyespitében lévő meggyhez. Holnap kiveszem és ellenőrzöm mennyire sikerült az aszalás.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása