vegyeskultura.jpgMostanság tényleg semmi időm, folyamatosan betakarítok. Borsóval kezdtem, amit 2 héten keresztül szinte 2-3 naponta szedtem, mert ami egy fajta volt azt a vakond járta meg, így csúsztatott időben érett. Igazából ahhoz képest, hogy az elején voltak gondok, egészen szépen termett. Több zacskóval is sikerült a nagy és új fagyasztó ládánkba tenni. Amennyit főzünk, ahhoz bőven elég lett.

A nagy szüretben volt olyan szár, amelyen 5-6-7 szemes hüvelyből 13 db is volt. Ami azt jelenti, hogy egy főnek majdnem elég egy tál borsófőzelékbe. De félre téve a viccet, azért hasznos tapasztalatokkal lettem megint gazdagabb, valamint jövőre megint van mit kipróbálni. A tapasztalatom az volt, hogy ha megszedsz egy borsó táblát, mert elég sok az érett, akkor rá 3-4-5 napon belül, attól függően, hogy milyen az időjárás, fel is lehet tépni az egészet, mert ami addig nem érett be, az már nagyon nem is fog. Az a minimális, ami meg fent maradna és lenne mégis valami belőle, azért meg nem éri meg megint borsózni, fel kell tépni.

Amit viszont mindenképpen jövőre ki akarok próbálni az két dolog. Idén észrevettem, hogy ha nagyon jól van tartva a borsó és olyan fajta, akkor akár 1 méter magasra is megnőhet a szára. Tehát ha nincs mellett semmi, ami megtartsa, akkor megfekszik és a nedvesség, amit megfog maga alatt, az szépen elkezdi rohasztani. Ekkor ha locsolja valaki fentről, akkor szépen segít a természetnek, és rohadni kezd az egész. Tehát nem szabad már locsolni, ha megfeküdt, vagy csak minimálisan és valahogy óvatosan mozgatni kell, hogy tudjon levegőzni a szár alatt a föld. Vagy a másik módszer, hogy valami támrendszert kell neki kialakítani. Pl. ágakat kell leszúrni a földbe, amire a kacsaival meg tud kapaszkodni, és szépen szellőzik a borsó.

Amit még lehet, hogy olyan fajtát kell választani, ami nem nő meg rendszeres locsolás hatására se fél méternél hosszabbra. Na ilyen borsót eddig nem láttam, mert mindegyik szépen tudott nőni locsolás által. Tehát marad a támrendszer. Ezt fogom jövőre kipróbálni. Amúgy is van egy barátom, akik ilyen módon termesztenek borsót. Valószínűleg úgy fogom csinálni, hogy két sor közé fogom az ágakat leszúrni, és két sor fog egybe felfutni. De lehet, hogy uborkás hálóra fogom felfuttatni majd ugyanúgy két sor közé kihízva. Lehet, hogy mind a kettőt kipróbálom.

Amit már egyszer kipróbáltam, de idő és kedve elmaradozása miatt igazából csak félig volt tesztelve, és bár idén gondoltam rá mégse próbáltam ki, az az, hogy visszavágom a borsó szárát kb. 5 centisre, és hagyom még egyszer kihajtani. Elvileg működik a dolog, de amikor próbáltam, akkor kiszáradt és begazosodott az egész. De majd jövőre majd ezt is kipróbálom.

Mivel volt idén elég borsó az első vetésből, ezért nem próbálkoztam másod vetéssel. Eddig nagyon nem is jött be. Lehet viszont, hogy jövőre ezt is kipróbálom, már csak a kíváncsiság miatt, hogy sikerülhet-e. Nem arra gondolok, hogy vetek és rá 1-2 hét múlva megint vetek, hanem mondjuk mikor már felnyűttem az első vetést, akkor esetleg, szóval legalább 1 hónappal az első vetés után.

Azt hiszem idén befejeztem a borsó témát. Van még mivel foglalkozzak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása