zoldseges_kert.jpgBár még annyira nem gondoltam át, de idén szeretnék pár egészen új, eddig nem próbált módszert kipróbálni a kertemben, hátha beválik. Sajnos, idén már a kertemnek a fele szőlővel és különböző gyümölcsbokrokkal van beültetve, aminek következtében egyre kisebb a zöldséges kertem. Ezért a maradék teret megfelelő módon kellene kihasználnom.

Ez azt jelenti, valahol spórolnom kell a hellyel, csökkenteni kell a felesleges üres helyeket, több másodvetést kell végrehajtanom, előbb be kell ültetnem a parlagon maradt üres helyeket, ha lehet, akkor máshonnan kell pótolnom a hiányzó területet.

Nos, tehát a következőket fogom kipróbálni. A vetési sorok közötti "felesleges" sortávokat megfelezem egyes kultúrnövényeknél, mint például a borsónál. Több helyen olvastam, láttam, hogy szinte egymást érik a borsó sorok és úgy termesztik a helyhiánnyal küzdők. Tehát ez már rám is vonatkozik. Sőt, ha belegondolunk, akkor a takarmány borsót is elég kis sorközzel termesztik és mégis jó a hozama.

Ősszel és télen sok receptet, főzős videót néztem meg, amelynek az egyik legfontosabb eleme a zeller gumó volt. Tehát vetnem kell. Vagyis nem teljesen vetni, hanem először palántát nevelni, majd utána kipalántázni a helyére. Ehhez vennem kell zeller magokat, mert nincsenek.

Tavaly egy új projekttel bővült a mi kis gazdaságunk. Elkezdtünk nyulakkal foglalkozni. Nem nagy létszámmal, de 1-2-3 anyanyúl azért lesz. Viszont a téli időszakban jól jönne egy kis takarmány részükre. Mind száraz zöld, gondolok itt a szárított lucernára és szénára, valamint a nyulak nagyon szeretik a marharépát. Tehát telepítenem kell lucernát, valamint marharépát is kell termesztenem. Amúgy az ősszel vetett lucernamagokból nem lett semmi, vagyis még nem látni eredményt. Valószínűleg újra kell vetnem.

Új területek befogására ideális lehetőség a szomszédom földje, ahol már tavaly is vetettem csemegekukoricát és száraz babot. A csemegekukorica bejött, egy nagy adagot még le is fagyasztottam, de a bab későn lett elvetve, így nem érett be. Idén ide fogom a lucernát, marharépát és valószínűleg egy kis csemegekukoricát vetni.

Nagy teraszunk van, ahova már tavaly is vittem fel megmaradt paradicsom palántákat, hátha lesz valami belőle. Lenni lett, csak annyira nem lett vele törődve, foglalkozva,locsolva. Ennek köszönhetően nem is takarítottam be szinte semmit pár paradicsom kivételével. Ezt megpróbálom kicsit jobban csinálni, ezért direkt balkonba nevelhető kis növésű koktél paradicsom magokat vettem, amelyek már a palántás földbe bele is kerültek a hétvégén.

Már több évvel ez előtt próbálkoztam zöld hajtások meggyökereztetésével a tuják esetében. Több, kevesebb sikerrel. A végső siker végül elmaradt. Ezt idén meg szeretném próbálni ismét a levendula bokor drasztikus visszametszésével. Télen láttam videót, amiben a levendula metszéséről is szó volt. Eddig nem mertem a bokrot visszavágni, mert nem tudtam mit kell vele tenni, és annyira nem is foglalkoztatott a téma. Viszont tavaly nyáron kezdett csúnya lenni. Nos, a videó szerint, már az elejétől kezdve a föld felszínéhez minél közelebb vissza kellett volna vágni. Ezt idén megteszem, de a levágott tavalyi hajtások közül párat megpróbálok meggyökereztetni.

Már pár éve próbálunk kis méretű uborkát eltenni csemegeuborkának. Eddig mindig a földön elterülő módszer alkalmaztam. Idén megpróbálom felfuttatni hálóra. Ezt annyiban meg fogom fejelni, hogy kígyó uborkát is szeretnék egy-két tővel a gyerekeknek. Természetesen, ezt már nem szabadföldbe való vetéssel, hanem palánta "gyártásával". Tavaly nagyon bejött.

Őszi terveim között van az is, hogy a szőlő mustot, nem fogom annyira megcukrozni, mert már második éve nem forr ki rendesen a botom, így nem lett finom borocskám. Idén maximum 1-2%-ot fogom a cukortartalmat feltólni, valamint a szőlő metszésénél és a szőlő zöld munkájánál odafigyelek, hogy ne akarjon megszakadni. Ezzel a cukor tartalmon tudok esetleg segíteni, valamint talán jobban beérik.

Amivel még szeretnék próbálkozni, az a ribiszke metszése. Eddig ezzel se foglalkoztam, mindig csak termet, termet, de igazából nem történt meg a visszametszése, ritkítása. Idén meg szeretném ezt is próbálni. Hátha nagyobb fürtök esznek.

Szintén idénre van tervben, hogy két sárgabarack fát veszek. Az egyiket a késői cseresznyefám helyére, a másikat egy eddig még szabadon maradt kis helyre szeretném ültetni. Ennek későbbiekben lesz hatása, mivel most még nem fog teremni. Viszont a családom nagyon szereti a baracklekvárt, ezért úgy gondoltam, ha lesz elegendő barack, akkor befőzök néhány üveggel, ezért kell még plusz fa. Valamint a pálinkák közül a barack az egyik legjobb.

Lesz mit kipróbálni, végrehajtani.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása