meggy.jpgMinden évben téma nálunk, nálam a meggybor. Annyira bejött nekem, hogy jobban várom, mint a szőlőből készült bort. A meggybor már sikerült legalább.

2015-ben egy nagyon jól sikerült meggybor készítésen voltam túl. Annyira jól sikerült, hogy többen vettek tőlem belőle. Nagy mennyiségben, 60 liter körül tettem el. Annyira sok lett, hogy még a mai napig is van belőle.

Már frissen pár hónap után is finom volt, de most szinte itatja magát. Nagyon jól összeért. Bár magában nem szoktam inni, mert akkor pár pohár és már megárt, ezért fröccsként élvezem az ízét.

Mivel fogyóban van az ellátmány, ezért gondoltam idén majd újra kellene eltenni pár liternyit. Van is miből, mivel idén nagyon szép lett a meggy felhozatal. A korai meggyem annyira sok lett, hogy nem is tudott nagy szemeket kinevelni, valamint a levelek is alig nőttek meg. Szinte minden vastagabb ág teljesen piros volt. A gond csak az lett vele, ami idén az összes gyümölcsnél mutatkozik, hogy eddig 1-2 hét állt rendelkezésre a szüretre, most egy hét sincs, annyira gyorsan beérik és elkezd romolni a fán, bokron.

A korai meggyel is így jártam, hogy mire hétvégén odaértem volna szüretelni, addigra elkezdett rohadni, penészesedni, mert annyira összeértek a szemek. Mivel, már nem volt teljesen egészséges a gyümölcs, ezért ezt a készletet odaadta apósnak pálinkának. A másik korai meggyfán kevesebb gyümölcs volt, és ott szép nagy szemek voltak. Abból el is tettünk pár zacskónyit a fagyasztóba, valamint lett egy tepsi meggyes pite.

Ha azt mondtam, hogy a második fán szép volt a termés, akkor nincs rá szó, hogy milyenek lettek a hólyag meggyfáimon a gyümölcs. Nagy szemű, szinte lilás árnyalatú, nagyon édes és fanyar egyben. Ez mellett elég sok is van rajtuk. A hétvégén még nem volt rá érkezésem, és úgy láttam pár napot még fent lehetnek, de tegnap már neki kellett állni szedni, mert elkezdett potyogni. Szedtünk is pár vödörrel, amiből el lett téve még fagyasztóba, valamint lett annyi mennyiség, hogy meggybort is készítsek belőle.

Tegnap a meggybor projektnek neki is álltam. Apumnak van (volt) egy 30-35 literes kis hordója, amit sikerült megmentenem magamnak. Ebbe gondoltam, hogy bekeverek egy adag meggybort. A bevált receptemet (1 kiló meggyhez 1 kiló cukor és 3 liter víz) alkalmazva egy jó 20-25 liternyi bort el tudok tenni. Egy jó vödörnyi (5-6 kiló) meggyet bele is borítottam, mivel se időm, se kedvem nem volt kimagozni. Pedig úgy lenne a tökéletes. Ehelyett átmentem apóshoz a festékkeverőjéért, majd fúróba téve párszor jól megkevertem az anyagot. Ebbe tettem ugyanennyi cukrot, valamint 15-16 liter vizet. Lehet, hogy egy kis vizet még teszek hozzá, hogy ne legyen annyira erős.

A maradékot, ami körülbelül 4 vödörnyi volt, szépen egy 120 literes hordóba tettem, majd a keverőszárral jól összetörtem. Kíváncsiságból beleszagoltam a hordóba, és egy nagyon finom gyümölcsillat fogadott. Annyira, hogy jövőre erre fogok ráállni, készítek meggy innivalót. Igaz nem eltevésre, hanem csak friss "facsarásnyira". Mint a narancsos reklámban, ahol az apuka kimegy a műhelybe vegyvédelmi szerkóban narancsot facsarni. Én is ezt kipróbálom jövőre. Idén nem, mert az idei "pluszt" már apósnak ígértem. Eddig már átvittünk kb. 20 liter korai és most vagy másik 20-25 liternyi van a garázsban.

Még van 1,5 fányi meggy a fákon, lesz mit szedni. Viszont iparkodni kell, mert tegnap már találtam pár rothadó példányt. A mostani esős éjszakákat, forró nappalokat nem annyira komálják, gyorsabban érnek és rothadásnak is előbb ráállnak. Majd jelentkezek, hogy a meggybor hogy sikerült. Bár ha nem viszem valami hűvösebb helyre, mondjuk após pincéjébe, akkor meg fog buggyanni, mert nagyon meleg van még a garázsomban is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása