lucerna.jpgTavaly ősszel vetettem lucernát nagy gonddal, ami nem igen akart kikelni az ősz folyamán. Már szinte lemondtam róla, mikor tavasszal megjelentek az első hajtások a földön, amit aztán követett a többi. Annyira, hogy meggondoltam és nem vetem újra. Aztán június elején lekaszáltam először a lucernást, ami igen ritkának tűnt. Most viszont, hogy ismét kihajtott a visszavágott lucerna, elég dúsnak tűnik. Annyira, hogy csak itt-ott van benne kisebb folt, amire valami megoldást kell találni, ha minél jobban ki akarom használni a helyet.

A hely, amely a szomszéd földjén van. Elég ciki, mert mivel nem igen volt, van, lesz időm, ezért a tavalyról ott maradt kukorica szárt és be nem érett babszárat a szomszéd vágta le, pedig megkaptam termesztésre a területet. Szóval mostanig már kétszer-háromszor fűkaszával végig nyírta a területet, amelynek a végében van a lucernásom. Azért akkora területről nem beszélhetünk, mert maximum 8-9 méter széles, és egy kicsivel több hosszú, tehát 100 négyzetméter lehet az egész. De lucernás már nekem.

Szóval már írtam, hogy sikeresen bővül az anyanyúl állományom, ezért minden lehetőséget meg kell ragadnom, hogy a számukra minél több szénát, lucernát el tudjak tenni. Ki tudja mekkora lesz az őszi állomány? Kell a lucernaföldet bővíteni, sőt gondolkodni kell a későbbi terjeszkedésen is, ha esetleg nem fogom lecsökkenteni az anyanyúl állományt 2-3 példányra.

Ezért gondoltam, hogy a tavaly már megkapott földön vetek még lucerna magot. Ennek módja kicsit megváltozott a tavaly őszihez képest. Most nem voltam annyira alapos, annyira sokrétű. Most egyszerűen, az amúgy is elég puha földet kétszer megjártam rotakapával, majd nagyjából elgereblyéztem viszonylag egyenletesre a földet. Mivel elég gazos volt, ezért az összegereblyézett gazokat a rotált föld szélére húztam, amit aztán elszállítottam a gazgyűjtő területre. A sima földre aztán próbáltam a kezemből a magokat egyenletesen szétszórni az egész területen. A mag, amit elszórtam, az egyik barátomé volt, akitől az első nyulakat és most az egész állományát kaptam. Költözés miatt a nyulakat nem vihette magával a panelbe.

A nyulak mellé nem csak egy hatrészes ólat, hanem a tavasszal lekaszált és megszárított lucernáját is megkaptam, ami eléggé megviselt volt. De mivel mindenre szükség van, azért jött hozzám egy jó utánfutónyi száraz lucerna. Azért teljesen tiszta lucernáról nem beszélhetünk, mert sok széna is volt közötte, de a nyulak nem fognak miatta panaszkodni. Amire figyeltem és figyelni kell a szénánál és lucernánál. Nem szabad, hogy vizes, majd ettől penészes legyen. Ezt nem szeretik a nyulak, valamint a többi szárított takarmányt is tönkreteszik. A betegségekről, amit tőle lehet elkapni nem is beszélve.

A lucerna vetésről még annyit, hogy mikor beszórtam maggal, akkor utána a nagy fogtávolságú gereblyémmel óvatosan begereblyéztem az összes magot. Óvatosan kellett, nehogy a magokat a földdel együtt kupacokba tólja, húzzam egybe, mert akkor keletkezhetnek az üres foltok a lucernásban.

A vetés végén még maradt egy pár maréknyi lucerna mag, ezért az őszi vetésben keletkezett nagyobb foltokhoz szórtam belőle. Begereblyézni nem tudtam, mert már a lucerna köze is gazosodott egy kicsit, de akár ki is kelhet. Ilyenkor két probléma miatt nem kel ki a mag. A madarak egyik csemegéje a mag, ezért összecsipkedik. A másik ok, ami miatt nem kelt ki ősszel se egyből a vetet mag, a csapadék hiánya. Ezt majd ha nem esik mostanság, akkor locsolóval nekem kell pótolni. Ez nagyon fontos. A víz az alapja mindennek.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása