hagyma2.jpgNyár, meleg, forróság, kiszáradás. Végre jó idő van, viszont ennek meg vannak a következményei. A hagymák kezdenek kiégni, vagyis lehet őket betakarítani.

Idén, akárcsak tavaly és előtte lévő években, a hagyma lett az időhiány legnagyobb áldozata. Idén is vele foglalkoztam a legkevesebbet, pedig nagyon jól indult az idei év, mert szépen kikeltek a magok is, amelyeket tavaly a saját termésem bemagzásából mentettem meg. Sőt, van, volt egy rész, amelynél a hagyma már harmadik éve ugyan ott van. És mivel a hagyma, ha újra elduggatjuk, akkor 2-3-4 felé osztódik, ezért már vannak elég szép nagy bokrok.

Tegnap ennek a sornak álltam neki, hogy kiszedjem, mert ősszel jó lenne zöldhagymának elduggatni. Nem minden évben sikerült elduggatni ősszel, de talán majd idén. Szóval nekiálltam a kitermelésnek. Szép nagy bokrok voltak, amelyekben nem volt ritka a 9-10 dughagyma se. Idén a felmagzásnál a virágot hozó szárakat kitörtem, így több energia maradt a hagymafejeknek. Ennek a következtében, bár nem lettek fejes hagymák, de szép, egészséges hagymákat tudtam kiszedni. Majd egy fél vödörrel. Ha sikerült idén elduggatni, akkor az egész családot el tudnám látni zöldhagymával. Már csak a helyet kell előkészíteni neki, valamint nem elfelejteni.

Tehát, a következtetést levonhatjuk, ha kitörjük a magot hozó szárat a hagymának, akkor sokkal szebb hagymáink lesznek. Jövőre is így fogok tenni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása