olto_ollo.jpgMár több alkalommal is próbálkoztam szemzéssel, oltással. Eddigi eredményeimet nem mondhatnám, hogy nagy sikerek öveznék. Viszont most a tévében a képen látható ollóval elég jó eredményeket garantálnak.

Egyik kollégám mondta, hogy az egyik kertészetben nem nagy összegért meg lehet venni. Ő vett is egyet, és szeretné is használni. Gondoltam, majd ha neki megy az olló használata, akkor majd kölcsön kérem tőle. Aztán gondoltam egy merészet és vettem magamnak egy sajátot. És egyből bevetettem élesben.

A szerkezet működése nagyon egyszerű. Ha beteszünk egy ágat az ollóba, akkor ha ketté vágjuk, akkor két rész nagyon könnyen összeilleszthető újra és összeköthető bármivel. Amire figyelni kell, hogy az alany (amire oltunk), és a oltó vessző (amit be szeretnénk oltani az alanyba) azonos vastagságú legyen. Azért van erre szükség, mert így fog könnyen összeforrni a két kéreg.

Mivel már voltak előkészült alma alanyaim az első udvar kerítése mentén, ezért gyorsan szedtem pár vesszőt a már virágzó, kihajtott almafákról. Bár az idő már nem igazán tökéletes, azért megpróbáltam. A vesszőket bemetszettem és összeillesztés után fekete szigetelő szalaggal összeszorítottam a két vesszőt.

Pár nappal az oltás után azt lehet látni az oltó ágakon, hogy az addig kihajtott vesszők elkezdtek fonnyadni. Remélem majd elindulnak újra ezek a vesszők.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása