csiras_krumplihej.pngAz interneten több kertészkedéssel kapcsolatos csoportban is bent vagyok, amelyeken néha elég jó dolgokat is mutatnak. Az egyik ilyen, hogy burgonyát nem a szabad földbe, hanem egy részben zárt edénybe ültetjük földbe, amely kicsit fel van turbózva szerves trágyával és zacskós bolti földdel.

Van nekem pár ilyen-olyan ok miatt megtört, megrepedt vödröm, amelyet nagyon nem tudok már semmire használni, csak ide-oda rakom és kerülgetem. Most végre eljött az ő idejük és hasznossá tudják tenni magukat.

Az egyik vödör annyira le van, hogy több helyen hiányzik az oldalából. Ezen nagyon nem kellett módosítanom, alakítanom rajta. A másik vödörnek viszont csak az alja van megrepedve. Igazából tudnám használni, de azért be tudom áldozni erre a tesztre. Ezt kicsit szikével meglékeltem oldalt a vödör aljánál. A lyukakra szerintem azért van szükség, hogy a fölösleges vizet ki tudja vezetni a vödörből, nehogy berohadjon az egész.

A látott videón csak annyi látszott, hogy "ősszel", vagy nyáron valamikor, fogta az illető a vödröt, amely le volt ásva félig a földbe. Kivette és a tartalmát kiöntötte egy nájlonra, és azt lehet látni, hogy 10-13kg krumplit szedett össze. Aztán mutatta, hogy összekeverte az ültetési közeget a különböző hozzávalókból. Aztán belenyomott pár szem csírás burgonyát.

Én ezt egy kicsit olcsóbb megoldással próbáltam megoldani. A már fentebb írt vödrök aljába tettem egy kis kerti földet és friss nyúl trágyát. Ezt összekevertem, majd erre tettem 3-4-5 tavalyról megmaradt és jól kicsírázott burgonyát. Erre rétegesen tettem földet és nyúl trágyát. Ezt addig rétegeztem, amíg a csírákat el nem fedtem és nem lett félig tele a vödör.

Ezután kerestem a kertben egy kis kihasználatlan területet. ott ástam egy kisebb gödröt úgy, hogy a vödrök férjenek bele, a lyukak legyenek földben. Ezután betemettem a vödröket és jól belocsoltam. Majd készítek erről képet.

Az én gondolatom az, hogy a csírák kihajtása után folyamatosan töltöm majd fel földdel és trágyával egészen addig, amíg el nem érem a vödrök szélét. Amit még ki kellene találnom, hogy a kinőtt szárakkal majd mit tegyek? Karót verjek le és kössem hozzá a szárakat? Hagyjam terebélyesedni? Erre még alszom párat. Most már csak locsolgatnom kell és a bogarakat szedni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása