kancsobor.jpgIdén megint belecsaptam a meggybor készítésbe. Először arra gondoltam, hogy majd a korai meggyet eltesszük, sütünk belőle, majd a hónalj meggyből pedig készítek meggybort és pálinkát. Nos, az idei időjárás kicsit megkavarta a dolgokat, mert a korai meggyek közül az egyiken pár szem lett, másikon viszont rendesen. Viszont a hónalj meggyen alig-alig lett valami.

Át kellett kicsit gondolni a terveket, ezért minimálisan lett elrakva a koraiból. Ki lett vezényelve az egész család és 4-5 vödörrel szedtünk. Este pedig 2-3 órát fejtettük. Ebből annyi lett, hogy elég lett elrakásnak, viszont maradt 1,5 vödörrel. Ezért gondoltam ez pont elég lesz a meggybornak, mivel még volt egy kevés a fán, tehát fel tudom plusszolni.

Félre lett téve hűvös helyre, nehogy berohadjon. Már jártam úgy, hogy a félretett meggy 1-2 nap alatt megrohadt. Másnap neki is estem, hogy előkészítsem meggybor alapanyagnak. Próbáltam festékkeverővel összetörni, mert úgy döntöttem nem magozom ki, hanem csak összetöröm. Mivel annyira nem sikerült, ezért kézi összetörés mellett döntöttem. Fogtam és kézzel összemorzsoltam. Ez kb. 7,5 kg meggymassza lett. Ezt bele is tettem hordóba, majd ráöntöttem kb. 7-10 liter vizet.

Aztán másnap leszedtem a maradék meggyet, amit összetörtem és beraktam a többihez. A második adag olyan 3 kg körüli lett.

A kb. 10kg meggyhez adtam 10kg cukrot valamint 30liter vizet. Jól összekevertem és a garázsba vittem, hogy ott rotyogjon. Arra nagyon kell figyelni, hogy nem szabad tűző napon nagy melegben készíteni a meggybort, mert könnyen megromlik, megpenészesedik, esetleg nagy reakció miatt ki is futhat. Érdemes kb. 20 fokos hőfok megfelelő neki.

Azóta minden nap reggel egyszer és délután ahányszor eszembe jut megkevergetem. Eleinte nagyon gyorsan "bedugósodott". Ez azt jelenti, hogy a meggy hús és hab összeállt és nem kapott levegőt a lenti rész. Ezt nagyon gyorsan szét kell verni kevergetéssel, mert nagyon könnyen tönkre tud menni. Most ott tartok, hogy egyre kevesebb anyag jön fel a felszínre. Akkor lesz jó, ha már lent maradnak a hordó alján, valamint nem fog egyáltalán habzani. Akkor kell átfejteni edénybe.

Ha az átfejtés megtörténik, akkor várható, hogy még egy kicsit forrni fog. Aztán, ha ott megnyugszik a bor és kicsit letisztul, akkor kell a fejteni a "végleges" edényükbe. Úgy gondoltam, hogy a második lefejtésnél megint fogok 7 decis üvegekbe fejteni. Valamint lett egy húszon pár literes edényem, amelybe a többit fogom tenni.

Ha történik olyan esemény, amit érdemes megosztani, akkor majd jelentkezek ezzel a témával.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása