kancsobor.jpgMint már ígértem, ha történik változás a meggybor készítéssel kapcsolatosan, akkor jelentkezek. Nos, a héten át kellett fejtenem a nagy 220 literes műanyag hordómból a meggybornak valót. Sajnos, vagy nem sajnos, de kellett a hordó egyéb hasznos dolog előállításához. Magyarán érik a barack és kell a pálinkának valónak hordó.

Bár teljesen nem fejezte be a meggybor a forrást, de úgy gondoltam, egy üveg edénybe átfejtem a meggy levét, hogy ott tisztuljon le, és utána átfejthessem a végső edényébe.

A tavasszal vettem pár üveg edényt. Két 54 literest és egy 25 literest. Az egyik 54 literesbe fejtettem át az anyagot. Fogtam egy kis festékes vödröt, amelyet anno nagyon elmostam és azóta is használok kerti munkákhoz, és azzal nekiálltam kimerni. Az 54 literes edénybe pont belement a nagy tölcsérem, amelyre ráilleszkedik elég jól egy nagy tészta szűrő. Ebbe a tésztaszűrőbe öntöttem a hordóból kiszedett egyveleget. Eleinte, amíg a nagyjából tiszta leves részt öntöttem, addig jól folyt, de később egyre zavarosabb anyag került a szűrőbe és elég jól megteltek a lyukak, ezért rendszeresen mentem és a kerti csappal jól kiverettem belőle a meggymaradékokat.

Arra gondoltam, nem csak a tiszta részt, hanem ami csak átmegy a szűrőn azt mind beletöltöm az üvegedénybe, ahol ha letisztul a lé, akkor majd onnan tovább fejtem. Mivel szinte minden levet és sajnos, sok sűrűjét is átfejtettem, ezért sokkal több maradék fog az üveg alján maradni, amit majd ki kell jó alaposan tisztítani. Ami ugyan nem olyan egyszerű.

Ezeket a nagy üveg edényeket úgy szoktam kimosni, hogy a lerakódott anyagot jó erős vízsugárral szoktam kiveretni, de ha nem jön ki, akkor beáztatom. Vagy mosószeres vízzel, vagy hipós vízzel. Hagyom pár napig állni, aztán már könnyen kijön a kosz. Aztán jó párszor kiöblítem, hogy a tisztítószer minél jobban kijöjjön az üvegből. A 25 literes üveg most is éppen ázik, mert abban benne maradt egy kis vörösbor maradék, ami szépen beleszáradt. Aztán kitakarítom, és ebbe fog menni a meggybor eleje. A többit majd kisebb üveg edényekbe fogom palackozni. Erre azért még pár napot kell várni, mert még az 54 literes edénybe láttam jeleket, hogy forrt egy kicsit a meggybor. De már pár napja abbahagyta. Most már csak a tisztulást kell megvárni, ami szerintem 1-2 hét, de inkább kettő.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása