eper.jpgMinden évben azt tervezem, hogy az földi eperrel vagy más néven szamócával valamit kezdeni kellene, mert nagyon elgazosodott és igen ronda, kiégett a fóliásban több helyen. Most láttam az unokatestvérem epresét és messze sokkal szebb az enyémnél. Mindig kialakít egy kis zugot a földjén, ahol a szántást nem akadályozza és viszonylag napos hely. Oda szépen beülteti a palántákat, majd nagyon tisztán tartja őket. Nem fóliáz, nem kísérletez, csak ültet, kapál és locsol.

Azt vettem észre nála, hogy mindenképpen egy olyan helyet kell nekik találni, ahol nagyon gyommentes a terület, mert ha már be van ültetve, akkor nm igen tudja kigazolni, kitisztítani. Erre kell törekezni. Az indákat nem szedi le, hagyja, ha sűrűsödjenek, valamint csak a fiatal hajtásokat viszi tovább. Ezt 3-4 évente megismétli. Azt mondják az okosok, hogy 3-4 évnél tovább nem szabad egy helyben hagyni az epret, mert ott feléli az összes tápanyagot és be is gazosodik addigra.

Bár idén építettem epertornyot, és alapjába véve jó lett, csak kihagytam egy fontos összetevőt. A belső pvc csövet is megfúrtam, viszont nem tettem textilt, és így nagyon könnyen kifolyik a víz és a földet az eperről lemossa. Ha ősszel telepítek epret (ha), akkor az epertornyot is szétszedem és egy textillel megpróbálom, hátha nem fog annyira könnyen kifolyni a víz. Ha esetleg az se fog menni, akkor veszek egy másik pvc csövet és azon sokkal kisebb lyukakat fúrok.

Szóval, idei projekt, hogy a most használt kert egy részében szépen tisztán kell tartani a földet, majd augusztus végén ide át kell telepíteni az epret. Mivel most három fajta van a kertben, ezért jól meg kell fontolni melyekkel leszek rendes és megtartom, melyek vesznek oda. Arra gondoltam, amit szüleimtől hoztam, és azok a zászlós hajóim, azokat megtartom és egy sort abból ültetek, míg a sógornőmtől hozott tövekből csak párat ültetek el. Nem fóliázom, hanem csak szabadföldesen ültetem őket. Esetles az unokatestvéremtől is hozok pár tövet. Így lesz Egy plusz kétszer fél sor eprem Az biztosan elég lesz. A havertól hozott töveket viszont kipusztítom, mert nem lett jó fajta.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása