zoldseges_kert.jpgMinden évben a januári és februári hónapok arról szólnak, hogy elhatározásokat, terveket fogadok el magamnak. Mit szeretnék elérni az évben, mi az, amivel gazdagítani szeretném a tudásom. Szóval nagy szavak egy kis embertől. De szépen hangzik...

Most is ezt teszem, és fogom szerintem minden tavasszal. Többet fogok a kerttel foglalkozni, több mindent ki szeretnék próbálni. Több gyümölcsöt szeretnék termeszteni. Otelló bort szeretnék készíteni.

Persze mindennek meg van az ideje. Most például a tervezésnek, az alapok lefektetésének. Ezt már el is kezdtem, amíg megint nem jött közbe valami, amely egy kicsit eltérített a kerttől. Most éppen favágással és annak összevágásával, elszállításával, helyére rakásával tengetem minden szabad időmet. Nem panaszkodni szeretnék, mert majd egy évre elegendő tüzelőnk lett, de akkor is már két hétvége és 2 nap szabi erre ment el. De térjünk megint csak vissza a kerthez.

Idén egyik tervem a kiesett (tönkrement, kiszáradt) fákat pótoljam, valamint a még éppen szabad területekre új fákat szerezzek. Tavaly a két sárgabarack fánk kiégett, teljesen visszaszáradt. Az egyiket már kiszedtem gyökerestől, de a másik még áll. De már most mind a két helyére vettem egyet-egyet. Az egyik a régi magyar apró szemű fajta direkt pálinkának, míg  másikat fogyasztásra, lekvárnak. Tudom jól, hogy oda nem szabadna ültetni, ahol a másik kihalt, mert a kórokozók továbbra is ott tenyésznek, de jobb ötletem nem volt. Majd meglátjuk.

Ősszel több helyről is szereztünk be téli körtét (mi hívjuk így, de igazából pálinkának való körte) pálinka főzésre, de minden jó beszerzésünk megszűnt. Úgy gondoltam, akkor saját magamnak kell gondoskodni egyszer majd a nyersanyagról. Ezért vettem kettő téli érésű körtét. Majd 7-8 év múlva meglátjuk hogy sikerült a választás.

Ez mellett van egy beteg őszibarackom, amely már igen csak megért a kivágásra, mivel letört egy főága, ezért ferde, valamint egy gomba is eléggé ellepte az ágait. Már 2-3 éve nem igen vettünk le róla gyümölcsöt. Ennek pótlására is vettem egy újat. Sárga húsú és magva váló. Majd meglátjuk pár év múlva.

Most úgy gondolom nagyobb fát már nem akarok a kertbe. Esetleg még áfonyabokrot és naspolyát. Ezeket még elbírnék párat. Valamint van még pár áttelepítendő ribizli, fekete szeder és egres bokrom, amelyeket a gyümölcsfák közé szeretnék telepíteni. Apósom nem örül neki, mert fűnyíró traktorral nem lehet közöttük menni, de nagyon nem érdekel, majd megoldódik valahogy ott is a fűnyírás.

Amit még az idénre beterveztem, hogy a gyümölcsfáimat igen csak visszavágok, mert több, főleg a meggyfák nagyon megnyúltak, és értelme nincs így, mert úgy se tudnám leszedni róluk a gyümölcsöt még létráról se, és felmászni még nem lehet, mert vékonyak számomra a fák ágai. Hát most éppen ezen dolgozom, ha nem kellett volna elmenni fákat kivágni. De majd sorjával megoldódnak ezek is.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása