fuszerket_balkonban.jpgTavaly ősszel kiürült a nagy virágládánk. Gondoltam egy merészet, ha már a kertben nem jött össze a fűszert torony (az eper ágyás tetején), akkor mi lenne, ha egy mobil fűszer kertet hoznék létre a kiüresedett ládában. A gondolatot tett követte és a ládában lévő föld felső rétegeit lecseréltem új, általános felhasználású virágföldre. Aztán megkezdtem a vetést. Mivel október közepe volt, ezért iparkodni kellett. A tépő saláta és az egyik fűszernövény kikelt, de a többi már nem tudott kikelni az idő hidegre fordulása miatt. Aztán a kikelt növények is megfáztak, és tönkre is mentek.

Akkor megfogadtam, hogy majd tavasszal, mikor már kint is jobb idő van, akkor ismét megpróbálom. És eljött a tavasz. Mivel a magokat jól elraktam, hogy megtaláljam tavasszal, így ahogy várható volt, nem lettek meg. Ezért ismét elmentem magbeszerző körútra.

A megvásárolt magokkal és ültetési segédeszközökkel a teraszon újra eligazgattam a ládában lévő földet, de előtte tettem a közepébe egy nagyobb cserepet. A maradék részt 4 "egyenlő" részre osztottam fel. Minden részbe ültettem rengeteg magot. Tudom jól, hogy az általam ültetett fűszernövények közül több is nagyobb bokorrá fog nőni, de inkább ritkítok, mint hiába várom a növénykikelését. 

Ősszel elrontottam, mert az általam felrakott jelölések leestek a láda oldaláról, így "elfelejtődött" a vetett növények neve és sorrendje. Idén ezt kicsit másképpen közelítettem meg. Bár először úgy gondoltam feltűzök egy "cetlit" a láda oldalára jelezve mi található a láda azon részén, de mivel tavaly is pórul jártam ezzel a módszerrel, ezért inkább a digitális segítséget hívtam segítségül. Minden növény elvetése után készítettem egy-egy képet, hogy hova mit vetettem. Ezeket meg is osztok mindenkivel, de leginkább magammal.

Tépősaláta:

teposalata.jpg

Bazsalikom:

bazsalikom.jpg

Tárkony:

tarkony.jpg

Majoranna:

majoranna.jpg

Metélőhagymának nem maradt hely, mivel tavalyról az egyik fűszernövény kikelt és sajnáltam kiszedni, viszont nem ismertem fel egyértelműen. Mivel nem maradt hely, ezért üres cserepekbe ültettem ezeket:

metelohagyma.jpg

Ezek a képek március közepén készültek. Ha lesznek új képek, akkor azokat is felteszem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása