20200516_kaliforniai_kiultetes_elott.jpgVégre az időjárás jelentés szerint már talán nem lesz hideg reggelünk, vagy csak minimálisan fog lehülni reggel az idő. Ezt vártam, mert már megnőttek rendesen a palánták, valamint úgy látszik már csak vegetálnak a földjükben, nem igen nőnek semmit. Ezért a délután szombat délután nekiálltam kiültetni a paprika és paradicsom palántáimat. Legalább is azokat, amelyek már kiültetésre vártak.

A képen látható Kaliforniai paprikám annyira megnyúltak menet közben, hogy a szárai nem bírták és kicsit megdöltek a ládában. Aztán valamitől újra erősödni kezdtek, és szép erős szárakat növesztettek. A gond csak az, hogy mindegyiknek a szárában van egy kanyar. Viszont mindenképpen ki kell őket ültetni, mert most még talán sikerülhet a kiültetés.

A palánták között, mivel elég sok magot tettem már megint a ládába, vannak kisebbek, amelyeknek még kellene pár nap vagy 1-2 hét. Ezek bent maradtak a ládába, és a garázsba bevittem, hogy ott, ha tudnak, akkor még kicsit nőhetnek.

A palánta telepítésének menete a következő. Mielőtt palántáznék, a taljat elő kell készíteni. Pár hete jól megrotáltam, így elég puha a föld, viszont azóta egy kicsit már tömörödött. Most csak a talaj fertőtlenítését kellett megoldani palántázás előtt. A talajfertőtlenítő granulátomokat szétszortam a talaj tetején, és gereblyével bekevertem a földbe. Ez megvédi a paprika gyökereit a földben található férgektől, és a vakontól, amely a férgekre jönne.

Ki kell jelölni a megfelelő sort, amelybe fogom a palántákat ültetni. Erre a célra van egy sorjelölöm, amellyel kihúztam a sorokat. A palánta fajtától függően a sorokba megfelelő távolságra az ültető fával lyukakat fúrok. A lyukakba beleteszem az egy vagy, ha kisebb palánták, akkor két szál palántát. Óvatosan belnyomom a lyuk aljába, majd öntöző kannával a lyukat belocsolom. Ezután egy kicsit várok a sár megtikkadásáig. Így nem folyékony sárral, hanem félig kemény földdel kell dolgozni. Nem leszek nyakig sár.

Ha megfelelő a föld álaga, akkor óvatosan felkupacolom a sarat a szár köré, majd óvatosan lenyomkodom a földet, így lejebb kerül a földbe a gyökér is a puha földben. Ezzel végeztem is a palántázással. Ha esetleg nagyon száraz a föld, akkor a kannával óvatosan a szár tövébe szoktam kevés vizet juttatni. Arra viszont figyelni szoktam, hogy a földet a tőtől ne mossam ki, valamint ne folyjon szét a víz a fél kertbe, hanem lehetőleg csak a tő körül legyen vizes.

Amire figyelni kell legalább is az első időszakban. Nem szabad csak a palánta körül locsolni, hanem lehetőleg minél nagyobb területet kellene. Ezt azért kell megtenni, mert a giliszták és egyéb földben élő állatkák a nedvesebb földben szeretnek, és hát a palánták gyökerét nagyon szeretik fogyasztani, ezáltal tönkre teszik a növényt. Valamint nem beszélve az állatkákra érkező vakondról, amely nagyon jól fel tudja túrni ilyenkor a földet vadászat közben.

A paprikák közül a Bácskai fehér és Kaliforniai paprika palántákat ültettem ki, valamint a tavalyi magogból időn termesztett palánták közül a 7 szál Cecei paprikát és a koktél paradicsomokat palántáztam. A Cecei paprika csúcsában már megjelentek a virágrügyek. Amelyek szerintem egy héten belül ki fognak nyílni. Készítettem még egy képet, mikor a Bácskai fehéret elpalántáztam.

20200516_bacskai_feher_kiultetve.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása